اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان و بازیگر تئاتر:

تئاتر ایران چراغی که هر از گاهی سوسو می‎زند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان و بازیگر تئاتر با اظهار نارضایتی از بیست و سومین جشنواره تئاتر گفت: تئاتر ایران، مانند چراغی است که هرازگاهی سوسو می‎زند و مدتی بعد از مدتی خاموش می‎شود.

تئاتر ایران چراغی که هر از گاهی سوسو می‎زند
مسیح طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از نتایج و سطح برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: هر برنامه یا جشنواره تئاتری باید با هدف تکامل طراحی و برگزار شود، اما اگر همین جشنواره‎ها اصولی و منطقی نباشد، ضرر و زیان آن بیشتر از سود و پیشرفت آن خواهد بود، مانند همین جشنواره اخیر که در سطح بسیار پایینی برگزار شد.
وی افزود: امروزه جشنواره‎های تئاتر نقش سوسو زدن تئاتر ایران را بازی می‎کنند و هرازگاهی سر بلند کرده، سپس خاموش می‎شوند.
این کارگردان تئاتر اصفهانی بیان داشت: جریان اصلی تئاتر کشور باید با تکیه بر اجرای عموم برنامه‎ریزی شود و جشنواره‎ها نتیجه اجراها را به تثبیت برسانند و جشنواره‎های تئاتری باید از دل اجراهای عموم بیرون آیند و کیفیت آن مدنظر قرار گیرد.
وی در مورد کم رنگ بودن نقش خانم‎ها در عرصه کارگردانی در استان تصریح کرد: بانوان کارگردان هرگاه پا به عرصه هنر نمایش گذاشتند، موفق بوده‎اند، ولی امروزه در استان حضور خانم ها در عرصه کارگردانی کم رنگ شده است.
طاهریان در مورد ویژگی‎های آثار ارزشی و شاخص تاکید کرد: یک کار خوب دارای ویژگی‌هایی است و بسیاری از آثار تا مرحله بازبینی دارای ضعف‎هایی هستند که کارگردانان باید با مشورت و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید فن ضعف‎های خود را بپوشانند و به خلاقیت‎های بیشتری دست بزنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول