اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد همدان خبر داد:

اختصاص 7 هزار بلیت افتتاحیه جشنواره تئاتر به دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 7 هزار بلیت مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دانش‌آموزان همدانی و خانواده‌هایشان اختصاص می‌یابد.

اختصاص 7 هزار بلیت افتتاحیه جشنواره تئاتر به دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، مجید فروتن در ستاد استانی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عصر روز 15 آبان ماه همزمان با عید قربان در سالن 15 هزار نفری پیام همدان برگزار می‌شود و یک جشن مردمی خواهد بود.
وی افزود: در جشنواره تئاتر امسال 300 مهمان حضور می‌یابند که 30 نفر آنها از مهمانان خارجی جشنواره هستند.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعلام نام کشورهای شرکت‌کننده در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: دانمارک، نروژ، فرانسه، آفریقای جنوبی و کانادا همچنین گروه‌های نمایشی از استان‌های قم، تهران و اصفهان در بخش مسابقه بین‌الملل و هشت گروه نمایشی از ایران، شامل دو گروه از همدان، دو گروه از اصفهان، سه گروه از تهران و یک گروه از خراسان رضوی در بخش مسابقه ایران شرکت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در ایام جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کارگاه‌های آموزشی تئاتر توسط اساتید ایرانی و خارجی در سالن آمفی‌تئاتر کانون برگزار می‌شود.
فروتن با بیان اینکه امسال دو جایزه در کنار جوایز اصلی جشنواره به نمایش‌ها اهدا می‌شود، افزود: جایزه تماشاگران به بهترین نمایش و جایزه نمایش منتخب داوران کودک و نوجوان در مراسم اختتامیه به برگزیدگان اهدا می‌شود.
وی از اجرای روزانه سه سانس نمایش در هر سالن خبر داد و گفت: 24 هزار بلیت در ایام جشنواره به چاپ می‌رسد که نیمی از بلیت‌های سانس‌های دوم و سوم سالن‌ها در اختیار کارمندان دولت قرار می‌گیرد و 20 درصد از مجموع تعداد بلیت‌ها به مردم فروخته می‌شود.
فروتن در پایان از اختصاص شش سالن به اجرای نمایش‌های جشنواره خبر داد و افزود: گروه‌های شرکت‌کننده در دو سالن مجتمع بوعلی سینا و سالن‌های آمفی تئاتر کانون، تالار فجر، شهید آوینی و مهدیه در روزهای جشنواره به اجرای نمایش می‌پردازند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 20 آبان ماه در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول