اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

راه‌یابی 9 گروه نمایشی به بیست‌ودومین جشنواره تئاتر استانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راهیابی 9 گروه نمایشی از استان به بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی خبر داد.

راه‌یابی 9 گروه نمایشی به بیست‌ودومین جشنواره تئاتر استانی
قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به آمادگی 17 گروه نمایشی برای بازبینی در این دوره از جشنواره افزود: 9 گروه نمایشی به انتخاب هیئت داوران بازبین جواز ورود به جشنواره تئاتر استانی کردستان را دریافت کردند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: جشنواره استانی تئاتر همزمان با ایام گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی در شهرستان قروه برگزار می‌شود.
 به گفته میمنت‌آبادی، در این دوره از جشنواره 95 نفر از هنرمندان تئاتر استان در قالب چهار گروه نمایشی از سنندج، 2 گروه از شهرستان قروه در کنار گروه‌های نمایشی دیواندره، مریوان و بیجار به رقابت برای مشخص شدن گروه‌های نمایشی منتخب استان اعزامی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر به میزبانی استان البرز خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: در جشنواره امسال قضاوت داوری به داوران خبره معرفی شده از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی معاونت امور هنری وزارت متبوع سپرده شده است تا زمینه قضاوتی عادلانه و به دور از هرگونه شائبه اعمال سلیقه و رابطه در این حوزه زدوده شود.
گفتنی است؛ هیئت داوران بازبین این جشنواره متشکل از هنرمندان بهار لطافتیان(کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، کوروش احمدی(کارشناس بازیگری تئاتر) و عادل گنجی(رابط انجمن هنرهای نمایشی استان در قروه) بودند.
بر اساس گزارش فارس؛ نمایش تکرار کن حلاج 1+1 می‌شود سه  نوشته گروهی به کارگردانی سعدی محمدی از شهرستان مریوان، نمایش سوگمهر به نویسندگی حسن باستانی و کارگردانی محمد سلیمی از شهرستان دیواندره، نمایش باقی به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی و نمایش اولین باری که امودی خونمون به نویسندگی و کارگردانی یونس صحرارو از شهرستان قروه و نمایش له‌له می‌زنم بیدار شوی به نویسندگی و کارگردانی امید اکبر از شهرستان بیجار به جشنواره بیست و دوم تئاتر استانی کردستان راه یافتند.
نمایش گل سرخ به نویسندگی و کارگردانی حسن ترقی، نمایش ملعبه به نویسندگی و کارگردانی فرشید کرمی، نمایش برای آخرین بار به نویسندگی قطب‌الدین صادقی و کارگردانی رضا سعیدیانی و نمایش هند به نویسندگی صابر نیکبخت و کارگردانی حمیدرضا احمدی‌کردستانی همگی از شهرستان سنندج از دیگر نمایش‌های راه یافته به بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر کردستان هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول