اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس انعقاد تفاهمنامه؛

15 کتابخانه مشارکتی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از راه‌اندازی 15 کتابخانه مشارکتی بر اساس انعقاد تفاهمنامه در این استان خبر داد.

15 کتابخانه مشارکتی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود
علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه ایجاد این کتابخانه‌های مشارکتی در مرحله نهایی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دارد، اظهار داشت: بخشی از این کتابخانه‌های مشارکتی در خراسان شمالی طی امسال و تعدادی نیز در اوایل سال آینده راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون 63 کتابخانه در خراسان شمالی فعالیت دارند که از این تعداد 21 کتابخانه مشارکتی بوده که با استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مشارکت سایر دستگاه‌ها ایجاد شده است.
رحیمی تهیه امکانات 40 کتابخانه دیجیتال و چند رسانه‌ای و همچنین راه اندازی 10 کتابخانه طی سه ماهه گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس برنامه 30 کتابخانه دیجیتال دیگر نیز تا پایان امسال در سطح استان راه اندازی می‌شود.
وی شمار اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان را هم اکنون 25 هزار و 715 نفر برشمرد و گفت: این تعداد در نیمه نخست سال گذشته 15 هزار و 105 نفر بوده که 10 هزار نفر به اعضای ثابت کتابخانه‌های استان افزوده شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی همچنین از افزایش نرخ امانت کتاب در این استان خبر داد و افزود: طی امسال 444 هزار جلد کتاب توسط اعضای کتابخانه‌ها به امانت گرفته شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی در مورد سرانه کتاب به ازای هر 100 نفر در خراسان شمالی نیز اظهار داشت: هم اکنون سرانه کتاب به ازای هر 100 نفر در استان 40/52 جلد است، که این میزان در سنوات گذشته صرفاً 27 جلد بوده است.
رحیمی تصریح کرد: در این راستا تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های استان از 227 هزار جلد به 439 هزار جلد کتاب افزایش یافته است.
به گفته وی، 600 هزار جلد کتاب نیز طی امسال محقق شد که نیاز اعضای کتابخانه‌ها به منابع را تأمین کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی استان یکی از پرمخاطب‌ترین دستگاه فرهنگی به شمار می‌رود، افزود: هم اکنون روزانه 2 هزار و 977 بار مراجعه به کتابخانه‌های استان صورت می‌گیرد، که حاکی از تأثیرات فرهنگی کتابخانه‌ها دارد.
خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 811 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول