اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کوثر در مجلس:

کتابخانه‌ها مرکز زایش اندیشه‌های بشری هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه‌ها نقطه تلاقی و تضارب آراء و مرکز مهم زایش اندیشه‌های بشری هستند.

کتابخانه‌ها مرکز زایش اندیشه‌های بشری هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بشیر خالقی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته مطالعه مفید شهرستان کوثر اظهار داشت: محل اصلی شکل‌گیری پیشرفت کشور بر مبنای الگوی اسلامی ایرانی، کتابخانه‌های عمومی هستند.
وی بیان داشت: پیشرفت کشور بر اساس الگوی اسلامی، ایرانی مرهون نیروی انسانی کیفی است و کتابخانه‌های عمومی محل اصلی پرورش نیروی انسانی بصیر و آگاه هستند.
این نماینده مجلس ادامه داد: با این وجود آمار مطالعه در جامعه با خطر کاهش جدی مواجه است و مسئولان باید هر چه بیشتر به امر مطالعه و کتابخوانی بپردازند.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری پیرامون کتابخانه‌های عمومی یادآور شد: پیشرفت، توسعه و الگوسازی در نظام اسلامی بدون پرداختن 100 در صدی به موضوع کتاب، مطالعه و کتابخانه عمومی امکانپذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر نیز در این جلسه ابراز داشت: با اقدامات انجام شده زمینه احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان فراهم شده است.
سید سعدالله رئیس‌ساداتی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی کوثر تامین شده، اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی از نیازهای مهم در شهرستان کوثر است.
وی توجه به توسعه فرهنگی شهرستان را از وظایف مهم مدیران عنوان کرد و ابراز داشت: همه باید در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهرستان تلاش کنیم و هیچ‌ گونه کم کاری از سوی مدیران پذیرفتنی نیست.
رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان کوثر با بیان اینکه هم‌اکنون 27 هزار جلد کتاب در پنج کتابخانه عمومی این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: برای هر نفر در این شهرستان یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.
وی تغییر رده‌بندی کتب، ایجاد اینترنت و نمایه نشریات برای استفاده پژوهشگران، افزایش تجهیزات کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ایجاد کتابخانه روستایی را از اقدامات انجام شده برای تشویق مردم به مطالعه عنوان کرد.
این مسئول با اشاره به پرداخت بخش عمده نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری در سال 89 خواستار تسویه بدهی شهرداری شهر گیوی به کتابخانه عمومی شد.
فرماندار کوثر همچنین با اشاره به مشارکت خیرین در کارهای عمومی و عام‌المنفعه خواستار تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در این شهرستان شد.
وی اظهار داشت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام اسلامی باید همه مسئولان و دستگاه‌ها به موضوع کتاب و مطالعه و کتابخانه عمومی به صورت جدی و عملیاتی بپردازند و با ورود پیدا کردن به این حوزه، شاخص‌های مربوطه در شهرستان را ترمیم کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول