اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتقد سینما:

سینماگران مفاهیم دینی را با قصص قرآنی بیان کنند

خبرگزاری فارس: یک منتقد سینما گفت: سینماگران باید مفاهیم دینی را با استفاده بیان غیرمستقیم از قصص قرآنی بیان کنند.

سینماگران مفاهیم دینی را با قصص قرآنی بیان کنند
خسرو دهقان در حاشیه هفتمین جشنواره فیلم رویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: باید دقت کرد فهم دین مفهومی و کلماتی درون آن هویدا است که به اصطلاح آن را دارای مراتب و مندرج می‌نامند و این به آن معنا است که باید هم ملاحظه مخاطبان ساده‌اندیش را کرد و آنها را جدی گرفت و هم فکری به حال مخاطب عمیق‌اندیش نمود.
این منتقد سینما افزود: من اصولاً به فیلم‌هایی که پیام‌های دینی را به سادگی و بدون حاشیه و وارد شدن به لایه‌های زیرین ارائه می‌کنند احترام می‌گذارم.
وی گفت: امروزه متأسفانه با چیزی که نام آن را نبود اعتماد می‌گذاریم مواجه هستیم. چیزی به نام ایمان واقعی کمتر دیده و شنیده می‌شود.
دهقان بیان داشت: فراموش نکنید که فیلم گران است، فیلم سخت است، طرح اینکه چرا جز تعداد معدودی اثر قابل توجه موارد فاخری برای ارائه در حوزه دینی وجود ندارد، برای سینمای جوان ما زود است.
این منتقد خاطر نشان کرد: برای تصویری‌کردن مفاهیم دینی که ذهنی هستند، باید توجه بیشتر به استفاده از قصص قرآنی شود، چرا که این‌ها ذخایر ما هستند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول