اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتقد سینما:

سینما به سمت تجددگرایی می‌رود

خبرگزاری فارس: یکی از منتقدان سینما گفت: امروز چه بخواهیم، چه نخواهیم، سینما و تلویزیون، تبدیل به نماد عصر تجدد‌گرایی با توجه به گسترش و پیدایش اندیشه‌های جدید شده است.

سینما به سمت تجددگرایی می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، اکبر عالمی امروز در سلسله نشست‌های تخصصی «هنر تبلیغ»‌ که در سالن همایش‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی برای تبلیغ دین با رویکرد جهانی شدن باید به سوی گسترش دانش و واژهای ارتباط جمعی بود.
وی افزود: پیام رسانه‌های یکسویه جدید، بلایی است که بر سر دنیا آمده و در حال حاضر عصر نبرد تجدد‌گرایی با سنت است و به معنایی دیگر، واپسگرایی تفکر اصیل مکتبی در قالب‌های گوناگون را به جهانیان عرضه می‌کند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز سینما و تلویزیون به سوی تجدد‌گرایی می‌رود، گفت: امروز چه بخواهیم، چه نخواهیم، سینما و تلویزیون تبدیل به نماد عصر تجدد‌گرایی با توجه به گسترش و پیدایش اندیشه‌های جدید شده است.
عالمی خاطرنشان کرد: پیدایش عصر تجدد‌گرایی در حول محور‌های پیدایش کلمه، به معنای گسترش تفکر ایده‌ها، اندیشه‌ها و پیدایش هستی که با اختراع چاپ و نشر برای نخستین بار به جهانیان عرضه شد، شروع شده است.
وی با اشاره به اثرگذاری اختراعات روزمره در گسترش افکار اظهار کرد: اختراع زاییده نیاز بشر بود و در همین دلیل برای اثر گذاری مفید در قلب‌ها و جذب مخاطبان به پیش رفته است.
منتقد و تحلیگر سینما با بیان اینکه واژه تبلیغ باید بازتعریف شود، گفت: استفاده دقیق از واژگان مناسب و بهره‌برداری صحیح از ضرب‌المثل‌های موجود می‌تواند در تاثیرگذاری زبان تبلیغ دینی،‌ راه‌گشا باشد؛ بنابر این می‌توان گفت که «باز تعریف معنایی واژه تبلیغ» توسط حوزویان یک نیاز ضروری است.
وی عنوان کرد: تبلیغ به صورت‌های مستقیم و غیر‌مستقیم از گذشته وجود داشته به طوری که در کشور روسیه قبل از فرو‌پاشی، بیشترین بهره‌برداری را از طریق تبلیغ غیر‌مستقیم داشته است و امروز هم این رویه برای تاثیر‌گذاری بر افکار جمعی این شیوه را دنبال می‌کنند.
عالمی تاکید کرد: هیچ راهی بهتر از زبان هنر نمی‌تواند قلوب افکار جمعی را به دست آورد و با تدوین یک قانون طلایی تاثیرگذار در عرصه تبلیغ،‌ کارایی زیادی داشته باشد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول