اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مستند ساز و پژوهشگر عرصه سینما:

دولت با حذف مالیات بر ارزش افزوده سینماداران را حمایت کند

خبرگزاری فارس: مستند ساز و پژوهشگر عرصه سینما گفت: نمی‌توان از تماشاگر انتظار داشت به سینما بیاید، ولی برنامه‌ای برای آسایش آنها در نظر نگرفت، بیشتر سینماداران تجهیز سالن‎های سینما را دشوار می‎دانند و دولت با حذف مالیات بر ارزش افزوده سینماداران را حمایت کند.

دولت با حذف مالیات بر ارزش افزوده سینماداران را حمایت کند
شهرام اصلان‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به عدم وجود سالن‌های استاندارد در اصفهان اظهار داشت: سینماداران باید امکانات رفاهی را برای مردم فراهم کنند، اما بیشتر این سینماداران با هزینه‌های سنگین و تورم این کار را مقدور نمی‎بینند.
وی افزود: امروزه مخاطب، خواهان سالن‌هایی است که امکانات و سرویس‌های خوبی ارائه می‌دهند و بهتر است دولت با برداشتن مالیات بر ارزش افزوده سینماداران را حمایت کند.
یک مستند ساز و پژوهشگر عرصه سینما با اشاره به اینکه، برخی از سینماها برای مخاطبان خود ارزش قائل هستند، بیان داشت: سرویس‌دهی خوب، امکانات و تجهیزات و حتی برخورد خوب پرسنل سینما از بدو ورود مخاطب به سالن تا قرار گرفتن روی صندلی از عواملی تأثیرگذار در جلب رضایت تماشاگر محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: زمانی که مردم به سالن‌هایی بروند که امکانات آنها محدود باشد و نتوانند سرویس‌های لازم را بگیرند، این هزینه را در مکان دیگری صرف می‌کنند.
 
*تا زمانی که سینماها استاندارد نشوند، نباید توقع جذب مخاطب داشته باشیم

اصلان بیگی با بیان اینکه تمامی فیلم‌ها با گرفتن پروانه ساخت و اکران فقط جنبه نمایشی دارند و جلب رضایت مخاطب برعهده مدیر سینماها و پرسنل و ارائه سرویس‌دهی خوب است، تصریح کرد: سیاست مدیریت سینماها بر این است که با فراهم‌آوردن شرایط مناسب برای مردم مانند سالن مناسب، دکوراسیون، نحوه پخش صدا، صندلی راحت، زمان پخش مناسب فیلم  آرامش خاطر مخاطبان را تأمین کنند.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای صاحب سینما، سینماداری یک تخصص است که حلقه نهایی ارتباط با مخاطب را شکل می‌دهد، افزود: نمی‌توان به جذب مخاطب انبوه توجه نشان داد، ولی به سلامت روح و روان تماشاگر بی‌توجه بود، نمی‌شود از تماشاگر انتظار داشت به سینما بیاید ولی برنامه‌ای برای آسایش او در نظر نگرفت.
این کارگردان و مستندساز گفت: سال‌ها پیش این شعار در گیشه یکی از سینماهای تهران به چشم می‌خورد که «فقط فیلم نبینید، سینما ببینید» در این فاصله، کیفیت سالن‌های سینما رشد قابل توجهی کرده ولی هنوز از استاندارد مطلوب فاصله زیادی داریم، هر چند وقتی سراغ فیلم‌ها می‌رویم، با فاصله نجومی‌تری مواجه می‌شویم.
وی مخاطب شناسی را در ترسیم نقشه راه سینمایی که باید با نفس‌های تماشاگرش زنده باشد، نقشی تعیین‌کننده دانست و افزود: در این مسیر همان قدر که اهالی سینما، از کارگردان و تهیه‌ کننده گرفته تا فیلمنامه‌نویس و بازیگر نقش دارند، سینمادار نیز می‌تواند سهم داشته باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول