اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی فیروزکوه خبر داد:

پرداخت مستمری به 39 معلول و بیمار روانی مزمن در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: در حال حاضر، 26 معلول و 13 بیمار روانی مزمن در این شهرستان از مستمری ماهانه برخوردار هستند.

پرداخت مستمری به 39 معلول و بیمار روانی مزمن در فیروزکوه
حسین بی‏نیاز امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در تشریح عملکرد سال جاری این نهاد حمایتی اظهار داشت: ویزیت دوره‏ای معلولان ضایعه نخاعی با تشکیل تیم سیار ضایعه نخاعی در فیروزکوه صورت می‏گیرد.
وی همچنین از تجهیز اساسی مرکز توانبخشی فیروزکوه در بخش‏های فیزیوتراپی و کار درمانی خبر داد و افزود: در حال حاضر، 26 معلول و 13 بیمار روانی مزمن از مستمری ماهانه برخوردار هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: با توجه به تایید کمیته توانبخشی، 77 نفر تاکنون در پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند.
بی‏نیاز ادامه داد: 475 نفر از معلولان فیروزکوه از تسهیلات جانبی و غیرمستقیم و از خدمات این سازمان مانند بیمه خدمات درمانی، بیمه مکمل برای معلولان، توزیع کالا برگ غیرنقدی و بن برای معلولان و خانواده‏های آنان، پیگیری و توزیع سهام عدالت، توزیع کارت سوخت و صدور کارت شناسایی برای تمام معلولان جهت استفاده از تسهیلات مربوطه و توزیع اقلام توانبخشی مانند سمعک، عصا، ویلچر، واکر و تشک مواج و لوازم بهداشتی بیماران ضایعه نخاعی و پرداخت هزینه‏های درمان و تحصیل (هزینه دانشجویی و اشتغال) برخوردار هستند.
وی از انجام فیزیوتراپی در مرکز فیزیوتراپی شهید فیاض‏بخش شهرستان فیروزکوه خبر داد و گفت: درسال جاری بیش از 2 هزار و 480 نفر از مردم شهرستان فیروزکوه از خدمات مرکز فیزیوتراپی بهره‏مند شده‏اند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه به تشکیل 22 مورد کمیته تعیین معلولیت و بررسی درخواست‏های رسیده به واحد توانبخشی و تشکیل 18 مورد کمیته توانبخشی به منظور تعیین نیازهای معلولان از قبیل وسایل کمک توانبخشی و لوازم ضروری زندگی در فیروزکوه اشاره کرد.
بی‏نیاز ادامه داد: تامین بخش عمده‏ای از هزینه ساخت و تعمیر مسکن معلولان، هزینه‏های درمان و تحصیل معلولان، صدور معرفی‏نامه برای معافیت از پرداخت هزینه انشعاب آب، برق و گاز و جواز ساخت مسکن معلولان، معرفی معلولان و اعضای خانواده حائز شرایط به کمیته معافیت سربازی موضوع ماده شش و 9 مصوبه مقام معظم رهبری نیز در فیروزکوه انجام شده است.
وی از اعزام معلولان دختر و پسر به اردوهای زیارتی و سیاحتی و تشکیل تیم ورزشی فوتسال معلولان و اعزام افراد مجهول‏الهویه و روانی مزمن ارجاعی از سوی دادستان به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی در تهران با هماهنگی ستاد پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی استان تهران خبر داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول