اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان خبر داد:

جایگاه هفتمی ورزشکاران معلول کرمانی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان بهزیستی کرمان گفت: هم‌اکنون رتبه هفتم کشوری در فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان به ورزشکاران کرمانی اختصاص دارد.

جایگاه هفتمی ورزشکاران معلول کرمانی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، رضا عباسی در جمع ورزشکاران معلول استان کرمان با اشاره به موفقیت‌های پی‌درپی معلولان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ورزش اظهار داشت: هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمان و واحد تربیت‌بدنی بهزیستی استان برای پیشرفت ورزشکاران معلول تلاش می‌کند.
وی با اشاره به موفقیت‌های معلولان قطع عضو، ضایعه نخاعی و فلج اطفال در سطوح بین‌المللی افزود: در این گروه از معلولان در رشته‌های تیراندازی با کمان، وزنه‌برداری، دوومیدانی و والیبال نشسته در سال گذشته بیش از 10 مدال طلا نقره و برنز به استان کرمان اختصاص یافته است.
عباسی از زهرا نعمتی به عنوان نخستین بانوی زن ایرانی که به عنوان رکورددار تیراندازی با کمان در جهان معرفی شده است، یاد کرد و گفت: علاوه بر موفقیت‌های زهرا نعمتی که معلول ضایعه نخاعی است بالاترین تعداد مدال به دست آمده از میدان‌های بین‌المللی توسط گروه معلولان ذهنی است.
وی کسب بیشترین مدال‌های کشوری به دست آمده در میان معلولان استان در رشته‌های گلبال، پاورلیفتینگ، دوومیدانی و جودو را در اختیار ورزشکاران نابینا و کم‌بینا برشمرد و اظهار داشت: هر سال روند رو به‌رشد ورزشکاران این رشته مشهود است و هم‌اکنون رتبه هفتم کشوری در فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان به ورزشکاران کرمانی اختصاص دارد.
عباسی خاطرنشان کرد: نخستین ورزشکار مرد کرمانی که موفق به کسب مدال جهانی شده از میان ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در رشته کشتی است که مقام دوم جهانی را به خود اختصاص داد.
مدیرکل سازمان بهزیستی کرمان گفت: کسب چهار مقام قهرمانی در رشته‌های والیبال جوانان و بزرگسالان، فوتسال و فوتبال در سال 89  و کسب هشت مقام قهرمانی طی 9 سال اخیر توسط ورزشکاران  والیبالیست‌های بزرگسال و سه مقام قهرمانی والیبالیست‌های دختر جوان و حضور بیش از 20 نفر از ورزشکاران ناشنوا در اردوهای تیم‌های ملی ناشنوایان در رشته‌های والیبال بانوان و فوتبال و فوتسال از دیگر موفقیت‌هاست.
عباسی تصریح کرد: رضا رجایی با کسب مقام دوم فوتبال آسیایی برجسته‌ترین ورزشکار ناشنوای کرمانی در سطوح بین‌المللی است.
وی تلاش‌های هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان را برای حضور ورزشکاران معلول در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قابل تقدیر دانست و از مسئولان رده بالای استانی خواست با توجه به توانایی‌های این ورزشکاران اعتبارات بیشتری در اختیار هیئت قرار دهند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول