اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کردستان؛

معلولان کردستانی هنر تئاتر خویش را به نمایش می‌گذارند

خبرگزاری فارس: نمایش تئاتر پرنده و فیل توسط هنرمندان معلول کردستانی برای نخستین بار به مدت چهار روز در سنندج اجرا می‌شود.

معلولان کردستانی هنر تئاتر خویش را به نمایش می‌گذارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سه آقا و 12 خانم با میانگین سنی 17 تا 43 سال ترکیب 15 نفره هنرمندان معلول این گروه نمایشی را تشکیل می‌دهند. 
سرپرست و کارگردان گروه نمایشی بچه‌های باران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این نمایش در راستای تقویت و بالا بردن روحیه معلولان و جذب حمایت‌های خیرخواهانه عموم مردم با شعار ما می‌توانیم به مدت چهار روز در سنندج اجرا می‌شود.
حمید کیانیان با اشاره به وجود محدودیت‌های برای معلولان تصریح کرد: هدف ما در برگزاری این کار، کمک‌های روحی و روانی به معلولان و نمایش توان این قشر در زمینه هنر است.
به گفته وی، این محدودیت‌ها برای معلولان یک فرصت است تا بتوا‌نند توانایی و هنرهای خود را بروز دهند و اجرای این نمایش نمایانگر توانایی انسان‌ها به رغم ناتوانی‌های جسمانی آنها است.
وی خاطرنشان کرد: برداشتن نگاه عامیانه و ترحم‌آمیز به افراد معلول از دیگر اهداف این گروه نمایشی است و با اجرای این چنین برنامه‌هایی احترام به معلولان و توجه به توانایی‌های آنان در جامعه موجب فرهنگ‌سازی خواهد شد.
کیانیان در ادامه به استقبال گرم عموم مردم در سایر استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: این گروه نمایشی کار خود را ابتدا از مشهد آغاز کرده‌اند. 
سرپرست این گروه نمایشی بیان داشت: فراهم کردن شرایط توسعه و پیشرفت بر اساس توانایی، تخصص و علاقه معلولان می‌تواند آنها را بیشتر به زندگی دلخوش، دلگرم و امیدوار کند.
به گفته کیانیان، این گروه مدت سه سال است فعالیت خود را در قالب اجراهای کوچک آغاز کرده اما با توجه به پیشرفت و کسب تجربه بیشتر، اکنون اقدام به عمومی و مردمی کردن نمایش‌های گروهی خود می‌کنند.
کارگردان نمایشی پرنده و فیل در پایان افزود: این نمایش در سنندج از فردا تا ششم ماه جاری با حمایت و پیگیری موسسه خیریه روجیار کردستان و با همکاری سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون باران، سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری سنندج اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول