اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اقتصاد کلان اتاق ایران:

رسانه‌ها سخنگوی رشد آگاهی مردم باشند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران گفت: رسانه‌ها با رعایت اخلاق رسانه‌ای باید سخنگوی رشد آگاهی مردم باشند.

رسانه‌ها سخنگوی رشد آگاهی مردم باشند
ایرج ندیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، گیلان را در مسیر توسعه فرهنگی یکی از پیشروترین استان‌ها نامید.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 131 نشریه مجوزدار در گیلان افزود: این استان با بیش از دو‌ میلیون و 300 هزار نفر جمعیت فعال در دوران قبل و بعد از انقلاب، از مناطق فرهنگی و برجسته مذهبی کشور بوده است.
نایب رئیس اقتصاد کلان اتاق ایران گفت: گیلان قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پایگاه ضد استبدادی بوده و امروز نیز یکی از مناطق پیش‌قراول فرهنگی کشور محسوب می‌شود.  
این مسئول با تاکید بر برتری کیفی و کمی مطبوعات و دفاتر خبرگزاری‌ها در گیلان نسبت به دیگر استان‌ها، تصریح کرد: خبرنگاران پویا و تراکم جمعیت در گیلان اطلاع‌رسانی را گسترش داده است.
وی اذعان داشت: خبرنگاری از سخت‌ترین شغل‌هاست و با توجه به سواد بالای ساکنان گیلان، کار کردن در مطبوعات این استان تخصص و بینش والایی را می‌طلبد.
ندیمی با بیان اینکه باید با همدلی و همگامی مدیران و مسئولان استانی و حمایت مردم تلاش کنیم تا گیلان در حوزه کیفی و کمی مطبوعات، انتشار کتاب و حوزه فرهنگی جایگاه برتر کشور را کسب کند.، خاطرنشان کرد: مطبوعات گیلان سکان‌دار توسعه فرهنگی این استان هستند.
وی افزود: مطبوعات و رسانه‌ها باید در چارچوب قانون و رعایت اخلاق رسانه‌ای که همان مسئولیت حقوقی رسانه‌هاست سخنگوی رشد و آگاهی مردم باشند.  
نایب رئیس اقتصاد کلان اتاق ایران با اشاره به دکور سنتی غرفه گیلان در جشنواره هجدهم مطبوعات اشاره کرد و بیان داشت: مطبوعات حافظ سنت‌ها و میراث گرانبهای اسلامی مردم است.
وی با اشاره به نقش مطبوعات محلی در تنویر افکار عمومی یادآور شد: توسعه، به آموزش و آگاه‌سازی و آماده کردن افکار عمومی برای بهره‌برداری از امکانات مادی و معنوی نیاز دارد.
ندیمی تصریح کرد: رسانه‌ها به ویژه مطبوعات با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات، نقش زیادی در بالا بردن آگاهی جامعه داشته و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه جانبه یاری می‌دهند.
به گزارش فارس، گیلان دارای 131 نشریه مجوز دار است و در حال حاضر 9 روزنامه، 44 هفته نامه، شش دو هفته‌نامه، 37 ماهنامه، شش دوماهنامه، 21 فصلنامه، هفت دوفصلنامه و یک سالنامه در این استان منتشر می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول