اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل:

7 هزار واحد مسکن مهر در اردبیل افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ تا پایان امسال هفت هزار و 100 واحد مسکن مهر در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

7 هزار واحد مسکن مهر در اردبیل افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام باباخانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تامین مسکن استان اردبیل اظهار داشت: تا کنون یک هزار و 736 واحد مسکن مهر به مناسبت‌های مختلف در این استان افتتاح شده و بیش از 10 هزار واحد نیز هم اکنون در مرحله نازک‌کاری است.
وی ادامه داد: ‌سهمیه استان اردبیل در مسکن مهر بیش از 31 هزار و 800 واحد است که بخشی از این پروژه‌ها در مرحله پی‌ریزی، اسکلت، سفت‌کاری و دیوار‌چینی قرار دارد که با پیشرفت 75 درصد در حال اجراست.
این مسئول بیان داشت: پروژه مسکن مهر از سال 86 آغاز شده و ما در سال اول اقدام به ثبت‌نام و ساماندهی متقاضیان کردیم اما در فاز دوم مکان‌یابی و تهیه نقشه انجام شده که اجرای آن تا اواسط سال 88 به طول انجامید.
باباخانی گفت: ‌فاز سوم اجرای طرح مسکن مهر از اواخر سال 88 آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد:‌ هم اکنون مسکن مهر در شکل‌های مختلف به ویژه 99 ساله، خود مالکی و تفاهم‌نامه سه جانبه در حال اجراست که ما با احراز شرایط متقاضیان تلاش می‌کنیم در حال حاضر بیشتر فعالیت مسکن مهر را در قالب خود مالکین ادامه دهیم.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: ما در برنامه‌ریزی‌های خود متعهد به ساخت 26 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 90 شده بودیم که با بازنگری در برنامه‌ریزی‌ها این ظرفیت به 31 هزار و 800 واحد افزایش یافت.
باباخانی به پرداخت 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن مهر خبر داد و افزود: ‌این تنها نیمی از هزینه‌های ساخت مسکن مهر است که نیمی دیگر نیز به واسطه آورده متقاضیان تامین می‌شود.
وی گفت: ‌در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه پنج هزار واحد مسکن شهری در استان اردبیل در حال احداث است به طوری که هم اکنون نیز روند ثبت‌نام برای مسکن مهر در تمام شهرهای استان اردبیل عملیاتی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با استقبال از صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی یادآور شد: هم اکنون 22 میلیون تومان وام برای این واحدها از طریق تعاونی‌ها در حال پرداخت است و ما در ساخت و سازهای عادی نیز مشکلی خاص نداریم.
باباخانی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه متقاضیان ثبت نام شده جدید به سرعت پالایش و اولویت بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما در برخی از شهرهای استان اردبیل با داشتن واحدهای مسکونی مازاد آماده هستیم به سرعت با دریافت مبالغ آورده متقاضیان واحدهای مسکونی را به آنها واگذار کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول