اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس:

به ما که رسید کفگیر ته دیگ خورد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر فردوس گفت: تاکنون ایجاد صنایع مادر در شهرستان‌ها توسط دولت انجام شده است ولی حالا که نوبت به شهرستان ما رسید کف گیر به ته دیگ خورد.

به ما که رسید کفگیر ته دیگ خورد
 به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدحسین میثمی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس اظهار داشت: فردوس یک شهر فرهنگی است و فارغ‌التحصیلان زیادی نیز دارد که به سبب بیکاری به شهرهای دیگر می‌روند.
وی افزود: برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید صنایع مادر در شهرستان ایجاد شود که تاکنون این کار توسط دولت در شهرهای مختلف صورت گرفته است ولی در شهرستان فردوس احداث کارخانه سیمان سفید، فولاد، پتروشیمی و سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود. اگر مسئله اشتغال حل شود همه معضلات اجتماعی نیز حل می‌شود و نیروهای تحصیلکرده شهرستان را ترک نمی‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس یادآور شد: زرق و برق مراکز استان‌های سبب شده تا نیروهای تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به شهرهای دیگر بروند و جمعیت شهرهای کوچک روز به روز کاهش یابد.
وی راه‌اندازی رشته‌های بهداشت در دانشکده پیراپزشکی شهرستان و احداث کارخانه فرآوری شیر را از نیازهای شهرستان فردوس عنوان کرد و گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن شهرستان فردوس احداث باند امداد و نجات در این شهرستان از نیازهای مبرم و ضروری است.
میثمی خواستار اختصاص اعتبار لازم به پروژه احداث باند امداد و نجات فردوس شد و افزود: در صورتی که اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص نیابد، هزینه‌های صرف شده بر اثر بروز باد و باران از بین می‌رود.
رئیس شورای اسلامی فردوس کارخانه نساجی این شهرستان را از صنایع مهم دانست و تصریح کرد: این کارخانه پس از 13 سال تعطیلی فعالیت مجدد خود را از سال 81 آغاز و هم اکنون 17 هزار سهامدار دارد.
وی یادآور شد: کارخانه نساجی فردوس با تولید روزانه 11 تن نخ مرغوب و بکارگیری 180 نفر نیرو توانسته است گام موثری در توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در شهرستان بردارد.
میثمی از بدهی 22 میلیارد تومانی کارخانه نساجی فردوس به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: در صورت عدم حمایت مسئولان مربوطه، این کارخانه نیز به سرنوشتی همچون سرنوشت کارخانه انارین دچار و تعطیل می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول