اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

همایش تجلیل از جانبازان قطع نخاعی در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه آسایش و امنیت امروز ما مدیون ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا و جانبازان است، گفت: در نظر داریم برای نخستین بار همایش تجلیل از جانبازان قطع نخاعی را به پیروی از ملاقات رهبر معظم انقلاب در دیدار از جانبازان قطع نخاعی در مهرماه گذشته، برگزار کنیم.

همایش تجلیل از جانبازان قطع نخاعی در اصفهان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز در کمیته مشورتی ایثارگران با بیان اینکه رویکرد مدیریت استان در بحث ایثارگری تکریم، توسعه، تقویت و گسترش فرهنگ ایثارگری است، اظهار داشت: بی اعتنایی به جانبازان، اهمیت ندادن به آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود، لذا امسال نیز در اولویت‌های فرهنگی بحث ایثارگران و جانبازان پر رنگ دیده شده است.
وی افزود: سال گذشته از اعتبارات فرهنگی استان بحث راه‌اندازی موزه دفاع مقدس را در شهر اصفهان پیگیری کردیم و به همین منظور یک میلیارد و 200 میلیون تومان به این بخش اختصاص دادیم و در سال جاری نیز یک میلیارد تومان برای تکمیل این موزه از محل اعتبارات فرهنگی در نظر گرفته شده است.
 
*دهکده دفاع مقدس در سپاهان شهر راه‌اندازی می‌شود
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه شاخص‌ترین ویژگی اصفهان بحث ایثارگری است، اضافه کرد: همچنین بحث ایجاد دهکده دفاع مقدس را در زمینی به مساحت 50 هکتار در سپاهان شهر در دستور کار داریم و 200 میلیون تومان نیز اعتبار به این بخش اختصاص داده‌ایم.
وی با اشاره به ثبت روز 25 آبان ماه به عنوان روز حماسه ایثار اصفهان در سال گذشته بیان داشت: این کار برای نخستین بار به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و جانبازان و ایثارگران اصفهان صورت گرفت و با رایزنی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است، این روز در تقویم کشور به عنوان روز ایثار اصفهان ثبت می‌شود.
اسماعیلی ادامه داد: همچنین سال گذشته به مناسبت روز 25 آبان ماه و تشییع 370 تن از شهدا دفاع مقدس در سال 61، جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا و علاقه‌مندان به ولایت را پس از گذشت 10 سال از سفر رهبر معظم انقلاب به اصفهان برای دیدار و تجدید بعیت به بیت معظم له اعزام و برای این منظور 160 میلیون تومان هزینه کردیم.
وی یادآور شد: به منظور تقویت هیئت‌های رزمندگان اصفهان 200 میلیون تومان در اختیار سپاه قرار دادیم تا در راستای تعظیم شعائر اسلام و دور شدن جوانان از انحرافات هزینه کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: از آن جایی که ما هر چه از آسایش و امنیت در این کشور برخوردار هستیم مدیون ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا و جانبازان است، بنابراین در نظر داریم برای نخستین بار همایش تجلیل از جانبازان قطع نخاعی را به پیروی از ملاقات رهبر معظم انقلاب در دیدار از جانبازان قطع نخاعی در مهرماه گذشته، برگزار کنیم.
 
*طرح بهینه‌سازی آسایشگاه مطهری به استانداری ارسال شود
وی همچنین در ارتباط با نکاتی که اعضای کمیته ایثارگران پیرامون مشکلات آسایشگاه جانبازان شهید مطهری اصفهان عنوان کردند، تصریح کرد: طی 10 روز آینده طرح دقیقی از بهینه سازی این آسایشگاه با برآورد هزینه‌های دقیق تهیه و به استانداری تحویل داده شود تا پس از انجام مراحل کارشناسی بودجه لازم طی امسال و سال آینده به این مرکز اختصاص یابد و نواقص و مشکلات برطرف شود.
اسماعیلی در ارتباط با بحث‌های درمانی پرسنل شاغل ایثارگر در بخش‌ها و اداره‌های مختلف گفت: از آن جایی که اداره‌ها به این موضوع که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور آماده توجیه نیستند و بسیاری از آنها هنوز تامین هزینه‌های درمانی ایثارگران خود را بر عهده بنیاد شهید می‌دانند لذا رفع این مشکل در استان امکانپذیر نیست و باید در صورت اتفاق نظر اکثریت دستگاه‌ها این قانون اصلاح شود و در قالب یک طرح دوفوریتی برای بازنگری این قانون و بازگرداندن اختیارات و هزینه‌ها به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مشکلات در این بخش برطرف شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول