اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر مهر در مهر/

جانبازان رهبر را از هر کسی به خود نزدیک‌تر می‌دانند

خبرگزاری فارس: در میان جمعیت مشتاق دیدار رهبری جانبازان خود را از هر کسی به ایشان نزدیک‌تر می‌بینند؛ 18 هزار جانباز استان آقا را از خودشان می‌دانند، گویی ایشان را تنها کسی می‌پندارند که سخن از دل مجروح آنها می‌گوید.

جانبازان رهبر را از هر کسی به خود نزدیک‌تر می‌دانند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رهبر انقلاب پس از سال‌ها انتظار به شهر کرمانشاه وارد شدند؛ مسیر استقبال از میدان آزادی تا ورزشگاه آزادی مملو از جمعیتی است که برای دیدار رخسار رهبرشان از ساعت اولیه صبح انتظار می‌کشیدند.
ورزشگاه آزادی دیگر جایی برای سیل مشتاقان رهبری ندارد.
پیرمردی که شاید هیچگاه مثل امروز دندان ندامت بر لب نمی‌گزید و از جوانی از دست رفته خویش حسرت نمی‌خورد در این تفکر است که چرا رمقی در او نمانده تا مانند جوانی که از شروع مسیر استقبال خودروی حامل رهبرش را رها نمی‌کند توفیق دیدار برایش پیدا شود برای او تنها یک راه مانده است اینکه سادگی و صفای دلش را با ظاهر ساده‌ترش همراه کند و منتظر بماند شاید کمی جلوتر سیمای رهبرش را هنگامه سخنرانی در ورزشگاه آزادی از فاصله‌ای کمی دورتر به نظاره بنشیند و از راه سماع به وجد درونی نائل شود.
در این میان جانبازان خود را از هر کسی به رهبرشان نزدیک‌تر می‌بینند، 18 هزار جانباز استان آقا را از خودشان می‌دانند. گویی ایشان را تنها کسی می‌پندارند که سخن از دل مجروح آنها می‌گوید.
این جانبازان شباهت قامت رنجور خود با جسم مجروح رهبرشان را پلی برای ارتباط قلب‌هایشان با مولای خود قرار داده‌اند گویی که سال‌ها درد، رنج و جراحت حاصل از جنگ با درد تن‌فرسایی که از فراق حاصل شده بود همه را با قدوم یار خویش به دست تاریخ سپرده‌اند و عنان و اختیار چشم‌های پر از اشک خود را یکجا به دل شوریده‌شان سپرده بودند.
کودکانی که بر دوش پدران خود با افتخار و غروری پاک بر دیگران فخر‌فروشی می‌کنند. آنانی که شاید هنور هم در باورشان نمی‌گنجند این همان آقایی است که در کتاب‌های درسی کنار تصویر امام خمینی (ره) بر تمثال مبارکش بوسه می‌زدند و الفبای درس زندگی و ولایت دوستی خود را نزد پدر و مادشان پس می‌دادند.
دختر‌بچه‌ای بر دوش پدر با دستی چنگ در موهای او انداخته و دست دیگرش خودروی حامل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را نشانه رفته و نگاهی به خودرو می‌کند و با نگاه دیگرش تمام سعی‌اش این است تا ذوق و شوق وصف‌نا‌پذیر خود را به پدر بفهماند پدر اما متفاوت از دخترش است او نگاه ژرف خود را به 24 سال پیش برده است روزهایی که کرمانشاه وحشت آماج گلوله و موشک را با حضور مقام معظم رهبری در شهرشان فراموش کرده بود این بار اما شور ولایت بود که گام‌های او را به دنبال دلش کشانده است.
اما غریبه‌ای که گوشه‌ای از آداب و فرهنگ کرمانشاه و دیار کرد‌نشینان را لمس کرده باشد یقینا با طریقه نمایش اوج احساسات مردمان کرد آشناست.
عده‌ای جوان دست در دست هم حلقه شادی تشکیل داده‌اند و تمام احساس و هیجان خود از وصال یار را هماهنگ با موسیقی سنتی و کردی به اطرافیان بیان می‌دارند.
در این میان ماموران انتظامی و امنیتی که در طرفین مسیر مستقر شده‌اند و تنها وجه تمایزشان با دیگر مشتاقان سفر رهبر پوشش آنها بود ترجمان نگاهشان حسرتی را بیان می‌داشت از اینکه نمی‌توانند چون مردم عادی به دیدار رهبرشان بشتابند و آرزوی دیرینه خود را محقق شده ببینند.
اما شاید راننده خودروی حامل مقام معظم رهبری تنها فردی بود که شوق و اشتیاق مردم کرمانشاه را تنها مانع حرکت دادن اتومبیل خود می‌دید‌.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول