اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان برگزیده جشنواره بیست و سومین تئاتر اصفهان:

«خواب تلخ» را به جانبازان تقدیم کرده‌ام

خبرگزاری فارس: کارگردان تنها نمایش انتخابی داوران در جشنواره تئاتر اصفهان گفت: همیشه دوست داشتم نمایشی درباره جانبازان تهیه کنم و اکنون که در این کار موفق شده‌ام نمایش خواب تلخ را به همه جانبازان غیور هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنم.

«خواب تلخ» را به جانبازان تقدیم کرده‌ام
کیهان روحانی در حاشیه بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره داستان نمایش خواب تلخ اظهار داشت: این نمایش داستان زندگی یکی از جانبازان روحی روانی هشت سال دفاع مقدس است که با برادرش به مطب دکتری مراجعه می‌کند و به خاطر اتفاقاتی که در مطب می‌افتد قصه زندگی خود را به برادرش نسبت می‌دهد.
وی درباره ادامه داستان گفت: در انتهای داستان به خاطر شوک عصبی که به وی دست می‌دهد ما متوجه می‌شویم بیمار خود این شخص است، سپس در پایان نمایش برادر سالم جای خود را با بیمار عوض و وی را که به خواب تلخی فرو رفته به مطب دکتر می‌برد.
این کارگردان نمایش در ادامه درباره نظر داوران نسبت به تئاتر اصفهان تصریح کرد: تئاتر اصفهان در مقایسه با تئاتر استان‌ها تئاتری پویا محسوب شده و انتخاب 10 نمایش از بین 23 گروه متقاضی شرکت در جشنواره گواه این امر است.
وی ادامه داد: از طرفی حدود 30 گروه‌ تئاتری به خاطر درگیری در دومین جشنواره تئاتر کمدی نتوانسته‌اند در این جشنواره شرکت کنند و بسیاری نیز در جشنواره‌های کشوری شرکت دارند.
روحانی در ادامه تاکید کرد: ضعف مطرح شده از طرف داوران درباره تئاتر اصفهان تنها مختص به استان اصفهان نبوده و مربوط به همه استان‌های کشور است که بخشی از آن به کمبود بودجه و استفاده از نسل جوان بر می‌گردد.
وی اضافه کرد: 90درصد بازیگران و کارگردانان شرکت‌کننده در این جشنواره تحصیلات دانشگاهی نداشته و کم تجربه‌ بودند، بنابراین باید به آنها در راستای بالا بردن سطح کیفی آثار فرصت بیشتری داد.
این کارگردان تئاتر درباره حمایت از تئاتر نیز گفت: تاکنون در بخش جشنواره و اجراهای عمومی حمایت مناسبی از گروه‌های نمایشی نشده و دلیل آن همواره از طرف نهاد‌های مسئول کمبود بودجه عنوان شده است.
وی ادامه داد: نکته مهم‌تر اینکه تئاتر تهران با شهرستان‌ها متفاوت است، زیرا تماشاچی تهرانی به بلیت خریدن و دیدن تئاتر عادت کرده ولی در اصفهان همواره با صدور کارت دعوت این عادت بد را رواج داده‌ایم که فقط در صورت رایگان بودن به دیدن تئاتر برویم و این‌گونه پشتوانه مالی گروه‌های تئاتری را ضعیف کرده‌ایم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول