اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان:

رهبری واحد امام (ره) از ویژگی‌های ‌حوادث 13 آبان بود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: رهبری واحد امام راحل و وجود روحیه استکبار ستیزی در جوانان از ویژگی‌های مهم به وقوع پیوستن حوادث 13 آبان بود.

رهبری واحد امام (ره) از ویژگی‌های ‌حوادث 13 آبان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در سالن کنفرانس سازمان بسیج دانشجویی گیلان، با اشاره به اهمیت حوادث تاریخی 13 آبان، برنامه‌های این روز را تشریح کرد.
وی اظهار داشت: پیام استکبارستیزی حوادث 13 آبان سال‌های 1343، 1357 و 1358 که با حضور جوانان همیشه در صحنه و به رهبری امام راحل صورت گرفت، امروز در جهان طنین‌انداز شده است.
این مسئول با بیان اینکه این حرکت هنوز جوان است و تا دفع کامل شر، نیاز به حضور جوانان در صحنه احساس می‌شود، افزود: در 13 آبان 1357 جوانان مومن و متعهد در حمایت از حرکت استکبارستیزانه امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون دست به اعتراض زدند.
وی رهبری واحد امام راحل و وجود روحیه استکبار ستیزی در جوانان را از جمله ویژگی‌های حوادث 13 آبان دانست و گفت: امام خمینی همواره حامی و پشتیبان تمام حرکت‌های انقلابی جوانان در آن سال‌ها بودند به طوری که واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران به دست جوانان را به عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند.
بایرامی با اشاره به اینکه 13 آبان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نیز نامگذاری شده است، اذعان داشت: جوانان ما باید امروز فضا را جهانی‌تر ببینند زیرا جنبش بیداری در سراسر جهان و در قلب آمریکا به حرکت درآمده است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان خاطرنشان کرد: اگر امروز جوانان مصری و لیبیایی با ندای الله‌اکبر و لا‌اله‌الاالله اقدام به تسخیر لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی می‌کنند، جسارت این عمل را از جوانان انقلابی جمهوری اسلامی ایران وام گرفته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه جوانان باید در روز 13 آبان تمام تنفر قلبی خود را از استکبار جهانی در مشت‌های به‌هم گره خورده به دنیا نشان دهند، بیان داشت: مسئولیت رسانه‌های داخلی در این روز بیش از گذشته خواهد بود.
بایرامی با بیان اینکه هر قدر پیام انقلاب اسلامی در جهان در حال فراگیر شدن است به همان اندازه نیز با مخالفت‌هایی مواجه هستیم، تصریح کرد: اگرچه امروز نظام از بسیاری داستان‌های انحرافی عبور کرده و دست فتنه‌گران رو شده است ولی هنوز شیطنت‌هایی پشت پرده وجود دارد.
وی به روحیه لطیف و انقلابی دانشجویان در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد فضاهای سیاسی در دانشگاه‌ها برای آشنایی بیشتر دانشجویان با وقایع 13 آبان ضرورت دارد.
مسئول فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی نیز در این جلسه با اشاره به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان انقلاب در این روز اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هنوز تحقیرهای دشمن ادامه داشت که با تسخیر لانه جاسوسی برطرف شد.
عیسی محسن‌پور، مردم را پشتیبان اصلی انقلاب خواند و گفت: استکبار راهی برای از پیش بردن ندارد و جز نابودی سرانجام دیگری در انتظارش نیست.
وی به مسیرهای مشخص شده دانشجویان در راهپیمایی روز 13 آبان اشاره کرد و افزود: طبق معمول هر سال راهپیمایان راس ساعت 9 صبح از مقابل دانشکده علوم پایه واقع در بلوار نامجو رشت حرکت کرده و پس از گذشتن از خیابان‌های حافظ و چهار راه قدس و خیابان امام خمینی(ره) به جمع دیگر راهپیمایان در میدان شهرداری می‌پیوندند.
به گفته این مسئول، استاندار گیلان سخنران روز 13 آبان است.
وی شرکت در نماز با شکوه جمعه را از دیگر برنامه‌های راهپیمایان در روز 13 آبان عنوان کرد.
در این جلسه هر یک از مسئولان فرهنگی برنامه‌های دانشگاه‌های خود را در روز 13 آبان تشریح کردند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول