اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های فارس:

نمازخانه‌ها باید زیباترین محل هر زندان باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه باید نمازخانه‌ها، زیباترین محل هر زندان باشد، گفت: باید رفتار ائمه جماعت به گونه‌ای باشد که مددجویان به دین جذب شوند و افراد دین گریز نشوند.

نمازخانه‌ها باید زیباترین محل هر زندان باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، موسی احمدی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز زندان‌های فارس از تلاش‌های مدیران قبلی به ویژه مدیرکل سابق زندان‌های این استان به دلیل گسترش فرهنگ اقامه نماز در زندان‌ها و کسب رتبه برتر در بین دستگاه‌های اجرایی فارس در سال‌های گذشته تقدیر کرد و با تأکید بر مهم بودن جنبه اصلاحی و تربیتی نماز در زندان‌ها اظهار داشت: کار نماز در زندان با سایر ادارات و نهادها متفاوت است چراکه در زندان علاوه بر جنبه عبادی جنبه اصلاحی و تربیتی نیز دارد.
احمدی افزود: مخاطب ما در برنامه‌های ستاد اقامه نماز بسیار گسترده است و ما هم برای مددجویان، هم برای کارکنان و سربازان وظیفه و هم برای خانواده مددجویان که ارتباط نزدیکی با سازمان دارند باید اقامه نماز و برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم.
مدیرکل زندان‌های فارس ابراز داشت: ما باید طوری عمل کنیم که در زمان اذان تمام کارها تعطیل و همگی در صف نماز جماعت حضور داشته باشند، حتی ملاقات خانواده با مددجویان نیز تعطیل شود و از خانواده‌ها بخواهیم در نماز جماعت شرکت کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: اگر این‌گونه برخورد کنیم فرهنگ نماز اشاعه پیدا می‌کند و در ذهن انسان‌ها نهادینه می‌شود.
وی تصریح کرد: روسای زندان‌ها باید اهمیت ویژه‌ای برای نماز قائل شوند چرا که نماز عمود دین است و رئیس زندان باید در نمازهای جماعت کارکنان و مددجویان حضور مستمر داشته باشد.
احمدی به اقامه نماز در بین مددجویان تأکید کرد و گفت: اگر در فضای نمازخانه‌ها با کمبود جا مواجه شدید نماز را در هواخوری‌ها برگزار کنید.
مدیرکل زندان‌های فارس اظهار داشت: کار تبلیغی برای نماز بسیار خوب است اما تبلیغ کننده برای نماز باید خود عامل و پیشتاز در نماز باشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روسای زندان‌ها و سایر کارکنان که اعضای ستاد اقامه نماز زندان و یا استان هستند باید پیشتاز در نماز باشند و با خوشرویی و محبت نمازخانه‌ها را به کانون محبت و دوستی تبدیل کنند.
احمدی در ادامه خطاب به ائمه جماعات زندان‌ها ابراز داشت: روحانیون معزز باید در بین نماز به بیان مسائل اخلاقی و تربیتی بپردازند هر چند بسیار کوتاه و فقط با بیان یک حدیث از معصومان (س) باشد.
وی اضافه کرد: باید رفتار ائمه جماعت به گونه‌ای باشد که مددجویان و سایر مخاطبان به دین جذب شوند و افراد دین گریز نشوند.
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: باید نمازخانه‌ها، زیباترین محل هر زندان باشد و در بازدیدهای خود از زندان‌ها، اگر مشاهده کنیم اتاق رئیس یک زندان بهتر از نمازخانه آن باشد همان نمازخانه باید تبدیل به اتاق رئیس زندان و اتاق رئیس تبدیل به نمازخانه شود.
در ابتدای جلسه حمید رضا جهانگیری دبیر ستاد اقامه نماز و سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان فارس گزارشی از اقدامات شش ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد و سپس هر یک از اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره برنامه‌های اجرایی ستاد پرداختند.
به گزارش فارس، جلسه ستاد اقامه نماز زندان‌های استان فارس با تصویب پنج مصوبه به پایان رسید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول