اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله طبرسی:

بی‌توجهی به نماز اول وقت با فرهنگ اصیل شیعی منافات دارد‌

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در برخی محافل برگزاری نماز اول وقت مورد توجه قرار نمی‌گیرد که این با فرهنگ اصیلی شیعی منافات دارد.‌

بی‌توجهی به نماز اول وقت با فرهنگ اصیل شیعی منافات دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در جلسه ماهانه شورای اقامه نماز استان مازندران اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز از زیباترین نیاتی است که دست‌اندرکاران آن ترویج این فرهنگ را به عنوان دغدغه اصلی خود قرار دادند.
وی تصریح کرد: اهمیت نماز باید برای همه آحاد مردم به خوبی روشن شود و کارگزاران نظام باید توجه به نماز در راس برنامه‌های خود قرار دهند.
خطیب نماز جمعه مرکز مازندران خطاب به دبیران احیای فرهنگ نماز در ادارات استان یادآور شد: علاوه بر سرمایه‌گذاری در ادارات برای ترویج فرهنگ نماز باید خودمان به عنوان نمازگزاران اصلی باشیم و ترویج برگزاری نماز اول وقت حتی در منازل نیز پیگیری شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه نماز مظهر عقیده و دینداری است، تاکید کرد: ترویج نماز در جامعه باید به صورت باورمند پیگیری شود زیرا که از اهرم اساسی پیروزی انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ نماز بود.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شیعه در احیای نماز اول وقت و با ‌اظهار تاسف از عدم برگزاری نماز اول وقت در برخی محافل بیان داشت: در برخی محافل برگزاری نماز اول وقت مورد توجه قرار نمی‌گیرد که این با فرهنگ اصیلی شیعی منافات دارد.
طبرسی با اشاره به هجمه‌های مختلفی که دشمن برای از بین بردن فرهنگ نماز در جهان ایجاد کرد، یادآور شد: ترویج فرهنگ نماز نیاز به همت والا و تخصیص اعتبارات مناسب دارد.
وی با اعلام اینکه ترویج فرهنگ نماز باید در خانواده‌ها پیگیری شود، بیان داشت: جشنی که ما در خانواده‌ها برای قبولی فرزندان خود می‌گیریم با جشن برپایی نماز توسط فرزندان‌مان فاصله زیادی دارد و این یک نقص فرهنگی است که توجه به این نقص فرهنگی کمک بزرگی به احیای نماز می‌کند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از عدم برگزاری نماز اول وقت در بازار با طرح سئوالی بیان داشت: آیا با عدم برگزاری نماز اول وقت در بازار می‌توانیم ادعا کنیم که بازار ما واقعا اسلامی است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران بیان داشت: ترویج فرهنگ نماز امکان‌پذیر است که نیاز به راه و روش دارد و باید روش‌های احیای نماز را در بین کودکان و دانشگاه‌ها به خوبی پیدا کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای احیای فرهنگ نماز اول وقت در جامعه باید برای مردم رغبت ایجاد شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول