اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

طلبه‌ها باید شیوه جذب نسل جوان به نماز را بدانند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در هر حوزه باید هر طلبه‌ای جذب نماز در نسل آینده را بداند و با احترام جوانان را به نماز دعوت کند.

طلبه‌ها باید شیوه جذب نسل جوان به نماز را بدانند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در نشست علمی تخصصی"نماز تراز جامعه اسلامی" اظهار داشت: برای جذب جوانان بهتر است نماز را با خاطره مخلوط کرد و باید خاطره خوبی از نماز در اذهان ایجاد کرد زیرا که نماز یک مجموعه است و این مجموعه آن است که آن را زیبا و می‌کند.
وی افزود: خاطرات در ذهن جوانان و نوجوانان حتی برای کودکان ما سبب جذب و یا دوری از دین نماز و قرآن می‌شود.
وی بیان کرد: مسئولیت دادن به جوانان و نوجوانان سبب تشویق آنان می‌شود و چه بهتر است در مساجد مسئولیت‌هایی به آنها اعمال کنیم و تقویت عقائد که باید به وسیله آیه‌هایی از قرآن آنها را متقاعد کرد.
وی اظهار داشت: اخلاق نمازگزار، زیباسازی مساجد و نمازخانه‌ها، شرکت‌کردن افراد سرشناس در نماز و قرائت زیبای نماز در جذب جوانان به نماز نیز موثر است.
وی افزود: اگر کسی امام جماعت را دوست نداشته باشد نماز آنان درست است اما قبول نیست و این وظیفه ماست اسرار نماز و پیوندهای نماز را به جوانان آموزش دهیم.
وی بیان داشت: هیچ فردی به وسیله زیبایی ظاهری به هیچ عنوان به طرف مسجد گرایش پیدا نمی‌کنند بلکه باید با تشویق و اندیشه‌هایی دیگر آنان را به این سمت سوق داد.
قرائتی گفت: اگر در بین نمازهای جماعت حرف‌های تازه زده شود و بین نماز یک یا دو قصه خوانده شود جز خواندن نماز اطلاعات هم کسب می‌کنند و سعی کنیم نماز جماعت و خطبه‌هایی که در بین نماز گفته می‌شود طولانی نشود.
وی افزود: اگر دین به طور غلط و خرافات معرفی شود، کسی به سوی دین نمی‌آید بلکه دین باید درست معرفی شود تا همه مشتاق شوند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول