اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای با اهمیت جلوه دادن نقش نماز در مدارس؛

مسئولان در نماز جماعت مدارس شرکت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش لنده از مسئولان خواست تا برای با اهمیت جلوه دادن نقش نماز در مدارس و شخصیت بخشیدن به دانش‌آموزان، مسئولان در نماز جماعت مدارس شرکت کنند.

مسئولان در نماز جماعت مدارس شرکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عیسی تقوی‌فرد در جلسه طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد این بخش با بیان این‌ه مسجد جایگاه شکل‌گیری پایگاه اجتماعی و سیاسی بوده، اظهار داشت: نقش محوری مسجد از صدر اسلام تاکنون بر کسی پوشیده نیست و خواستگاه انقلاب اسلامی از این مکان مقدس است.
وی افزود: ظهور و بروز استعدادهای درخشان از جمله علما و فضلا و انسان‌های ارزشمند از بطن مساجد بوده که با نقش تربیتی خود توانسته زمینه پیشرفت را در آنها به وجود آورد.
رئیس آموزش و پرورش لنده گفت: ارتباط میان خانه، مدرسه و مسجد باعث استحکام بنیان‌های اصلی اجتماع شده و باید از دوران کودکی در میان دانش‌آموزان که رابطان اصلی این سه کانون مهم هستند، انتشار یابد.
تقوی در ادامه به نقش روحانیون در جامعه پرداخت و گفت: حضور ائمه جماعات نماز جماعت مدارس و ارتباط عاطفی آن‌ها با دانش‌آموزان می‌تواند زمینه حضور بیشتر جوانان را در مساجد آماده سازد.
دبیر طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد شهر لنده با تقدیر از هیئت امناهای مساجد این شهر تصریح کرد: از کسانی که می‌توانند در جذب جوانان به مساجد کمک کنند، هیئت امنا و خادمین هستند که باید بستر لازم برای حضور جوانان در مساجد را فراهم کنند.
*بصیرت‌مندان از بصیرت‌افزایی در مدارس غافل نشوند
رابط طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد شهر لنده هم در این جلسه گفت: نسل جوان زیر شدیدترین تهاجمات فرهنگی غرب قرار گرفته که نیازمند کمک و یاری اهل بصیرت و خردمندان جامعه هستند.
نصرالله پرباز با بیان اینکه دشمنان نظام درصدد دوری جوانان از فرهنگ دینی و اسلامی هستند، افزود: برای مقابله با تهاجمات و توطئه‌های دشمنان باید برنامه‌ریزی صحیحی را برای تحولات فرهنگی در جامعه انجام دهیم.
وی با گریزی به بیداری اسلامی در جهان تصریح کرد: بیداری اسلامی در جهان حاصل تحقق برنامه‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی عالمان دینی در این مناطق بوده است.
پرباز در ادامه افزود: طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد در 10 مسجد شهر لنده با بیش از 80 رابط و 5 روحانی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه 20 مدرسه در این طرح فعالیت دارند، گفت: هزار و 500 نفر دانش‌آموز در طرح پیوند شرکت داشته و در فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد مشغول هستند.

*نصب اینترنت در مساجد ضروری است
امام جمعه لنده هم در این جلسه دوستی با جوانان را لازم دانست و گفت: حفظ جوانان همراه با تذکر به موقع می‌تواند زمینه ورود هر چه بیشتر دانش‌آموزان را به مساجد به وجود آورد.
حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی به‌روز بودن و نصب اینترنت در مساجد را ضروری خواند و افزود: ما برای جذب جوانان باید از راه فطرت آنها را به سمت خود بکشانیم .
رئیس طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد شهر لنده طرح پیوند را تقویت کننده جایگاه اجتماعی مسجد خواند و بیان کرد: کیفی بخشی به برنامه‌های فرهنگی لازمه حضور جوانان در مساجد است.
حمیدرضا جمالی افزود: مسئولان باید با حضور در صفوف نماز جماعت دانش‌آموزان احساس شخصیت را به آن‌ها هدیه بدهند.
وی تصریح کرد: زمینه بروز استعدادهای دانش‌آموزان باید در مساجد ایجاد و از سخت‌گیری پرهیز شود تا جوانان با خیال آسوده در مساجد حضور یابند.

*نقش انجمن اولیا و مربیان در ترویج اقامه نماز غیر قابل انکار است 
سرپرست تبلیغات اسلامی لنده نیز یکدلی و یکرنگی مسئولان را یادآور شد و گفت: تعامل خوب مسئولان می‌تواند استحکام و انسجام مأموریت‌های فرهنگی را دو چندان کند.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا با بیان نقش آموزش و پرورش در جوامع افزود: آموزش و پروش با استفاده از پتانسیل انجمن‌های اولیا و مربیان می‌تواند با نفوذ در خانواده‌ها بسیاری از مشکلات پیش روی جذب دانش آموزان به مساجد را برطرف کند.
وی افزود: در برنامه‌ریزیهای خود برای نسل جوان و نوجوان نباید از نقش محوری خانواده‌ها غافل شویم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول