اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد:

آمادگی فرودگاه‌های آذربایجان غربی برای انتقال مجروحان زلزله ترکیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی گفت: فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی آمادگی خود را برای پذیرش هواپیماهای کمک‌رسان به حادثه دیدگان زلزله استان وان ترکیه اعلام می‌کند.

آمادگی فرودگاه‌های آذربایجان غربی برای انتقال مجروحان زلزله ترکیه
کمال پرهیزکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فرودگاه ارومیه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در کمک به زلزله‌زدگان استان وان ترکیه اعلام می‌کند.
وی با بیان اینکه فرودگاه‌ ارومیه و فرودگاه خوی می‌تواند زمینه‌ای برای انتقال مصدومان زلزله‌ وان ترکیه باشند، تصریح کرد: بر این اساس می‌توان مصدومان را از وان ترکیه از طریق خطوط هوایی به فرودگاه ارومیه انتقال و از فرودگاه ارومیه به بیمارستان‌های استان انتقال داد.
این مسئول با بیان اینکه استفاده از خطوط هوایی می‌تواند سرعت انتقال مجروحان این زلزله را تسریع بخشد، افزود: فرودگاه‌های آذربایجان غربی در این زمینه آمادگی لازم را دارد و در صورت اعلام ستاد بحران آذربایجان غربی وارد عمل می‌شویم.
پرهیزکار اعلام کرد: فرودگاه ارومیه از هرگونه امکانات خود در این زمینه می‌‌تواند بهره بگیرد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به پروازهای حج تمتع، گفت: در این راستا 12 پرواز از مبدا فرودگاه بین‌المللی ارومیه به مقصد جده در کشور عربستان صورت خواهد گرفت که همه این پروازها به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان انجام  می‌گیرد و تعداد 2 هزار و 390 نفر زائر در قالب 18کاروان تا 23 مهرماه با 12سورتی پروازی از این فرودگاه عازم سرزمین وحی خواهند شد.
وی جوان‌ترین زائر با 10سال سن را امین عزیز انباری از مهاباد و سالمند‌ترین زائر را با 100سال سن از مهاباد به نام مروت غیلانی اعلام کرد.
این مسئول با اشاره به زمان برگشت حجاج از مکه به فرودگاه ارومیه، گفت: پروازهای برگشت از عربستان سعودی 35 تا 40 روز است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول