اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد بحران آذربایجان غربی خبر داد:

آمادگی آذربایجان غربی برای پذیرش مجروحان زلزله ترکیه

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد بحران آذربایجان غربی گفت: آمادگی کامل برای پذیرش مجروحان زلزله شرق ترکیه در بیمارستان‌های آذربایجان غربی وجود دارد.

آمادگی آذربایجان غربی برای پذیرش مجروحان زلزله ترکیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید جواد محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر انتقال مجروحان زلزله ترکیه به سوی مرزهای آذربایجان غربی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: گروه‌هایی از مجروحان این حادثه به طرف مرزهای جمهوری اسلامی در حال انتقال هستند و در نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تحت معالجه و مداوا قرار خواهند گرفت.
این مسئول با اعلام آمادگی کامل استان برای امدادرسانی در داخل خاک ترکیه و پذیرش مجروحان در بیمارستان‌های آذربایجان غربی، افزود: در صورتی‌که بیمارستان‌های شهرهای مرزی جوابگوی مجروحان نباشند، دیگر بیمارستان‌های استان نیز مجروحان را پذیرش خواهند کرد.
محمودی تصریح کرد: به دنبال وقوع زمین لرزه 7.1 ریشتری در استان وان ترکیه و بروز خسارات و تلفات نسبتا زیاد، بعد از ظهر روز یکشنبه، گروه‌های امداد و نجات به همراه تجهیزات و کمک‌های اولیه از استان آذربایجان غربی عازم استان وان ترکیه شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر امدادرسانی به مجروحان زلزله ترکیه در حال انجام است، گفت: علاوه بر این اقلام موردنیاز زلزله زدگان به ترکیه فرستاده می‌شود.
این مسئول ادامه داد: زلزله‌ای با مرکزیت وان ترکیه در منطقه به وقوع پیوست که شدت آن در شهرستان‌های شمال استان آذربایجان غربی نیز احساس شد و خسارات جبران ناپذیری به کشور ترکیه وارد کرده و تعداد زیادی از افراد در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
محمودی با بیان اینکه خسارت چندانی به شهرهای شمال استان آذربایجان غربی وارد نشده است، گفت: این زلزله در شهرستان خوی و روستاهای اطراف هیچ‌گونه تلفات جانی و خسارات مالی نداشت است.
وی یادآور شد: دیروز نخستین گروه از مصدومان زلزله استان وان در شرق ترکیه از طریق مرز رازی وارد شهرستان خوی شدند.
این مسئول با اشاره به تعداد مجروح وارد شده به بیمارستان‌های خوی، ادامه داد: این افراد شامل 10 نفر زن و مرد هستند که در مراکز درمانی خوی تحت درمان قرار خواهند گرفت.
جانشین ستاد بحران آذربایجان غربی افزود: اکثر این افراد ایرانی هستند که در بیمارستان‌های قمر بنی هاشم و شهید مدنی پذیرفته می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول