اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی اعلام کرد:

نخستین گروه از مصدومان زلزله ترکیه وارد کشور شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار خوی با بیان اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در وان ترکیه مستقر شدند، گفت: نخستین گروه از مصدومان زلزله ترکیه از طریق مرز رازی وارد شهرستان خوی شدند.

نخستین گروه از مصدومان زلزله ترکیه وارد کشور شدند
غلامحسین عماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه زلزله‌ای که دیروز در شمال استان آذربایجان غربی به وقوع پیوست هیچ‌گونه خسارتی به بار نداشت، اظهار داشت: در حال حاضر فقط خسارت به مرکز زمین لرزه یعنی وان ترکیه وارد شده و میزان خسارت وارده براثر این زلزله از سوی کشور ترکیه اعلام می‌شود.
وی با اشاره به ارسال اقلام موردنیاز به زلزله‌ زدگان وان ترکیه، تصریح کرد: بعد از ظهر دیروز نیروهای امدادرسانی در وان ترکیه حضور دارند و نسبت به امدادرسانی اقدام می‌کنند.
این مسئول افزود: این نیروهای امدادی نسبت به استقرار چادر و توزیع اقلام موردنیاز از جمله مواد غذایی، پتو و دیگر اقلام موردنیاز خسار‌ت دیدگان اقدام می‌کنند.
عماری با بیان اینکه امکان استقرار خسارت‌دیدگان در چادرهای فراهم شده است، خاطرنشان کرد: منتظر هستیم مسئولان کشور ترکیه نیازهای خود را اعلام کنند تا نسبت به در اختیار گذاشتن این نیازها اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه سایر کمک‌ها نیز به مردم زلزله زده وان ترکیه ارسال می‌شود، اعلام کرد: بیش از 200 قطعه چادر در محل اردوها مستقر شده است و تمام اقلام و نیاز خانوارهای خسارت دیده در این چادرها فراهم است.
این مسئول گفت: نخستین گروه از مصدومان زلزله استان وان در شرق کشور ترکیه از طریق مرز رازی وارد شهرستان خوی شدند. 
عماری با بیان اینکه این افراد شامل 10 نفر زن و مرد هستند که در مراکز درمانی خوی تحت درمان قرار خواهند گرفت، گفت: اغلب این افراد ایرانی هستند که در بیمارستان‌های قمر بنی هاشم و شهید مدنی خوی پذیرفته می‌شوند.
زمین لرزه‌ای به قدرت 17.1 ریشتر حوالی ساعت 14 و 11 دقیقه به وقت ایران استان وان در شرق ترکیه را تکان داد که این زمین لرزه در شهرستان‌های شمالی آذربایجان غربی نیز احساس شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول