اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام 41 هزار بازرسی صورت گرفت؛

شناسایی 2400 واحد صنفی متخلف در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در 6 ماهه نخست امسال در بازرسی از 41 هزار و 918 واحد صنفی در این استان بیش از 2 هزار و 400 متخلف شناسایی شدند.

شناسایی 2400 واحد صنفی متخلف در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بیژن بهرامی پیش ازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: متخلفان به پرداخت بیش از 7 میلیارد و 939 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
وی مبارزه با قاچاق را از مهم‌ترین رویکردهای این اداره‌کل برشمرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هشت جلسه به‌منظور بررسی وضعیت قاچاق در این استان برگزار شده است.
بهرامی با بیان اینکه اصناف متخلف برای تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، گفت: این تلاش در راستای تنظیم بازار مصرف و مقابله با قاچاق کالا و گرانفروشی‌های احتمالی در استان اجرایی شده است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گرانفروشی را از عمده تخلفات واحدهای صنفی این استان عنوان کرد و گفت: کم فروشی، عدم درج قیمت‌ها روی کالا و عدم اعلام موجودی کالاها از دیگر تخلفات واحدهای صنفی متخلف در این استان به شمار می‌رود.
بهرامی با تأکید بر ضرورت ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان، گفت: مبارزه با قاچاق باید به گونه‌ای باشد که قاچاقچیان به شدت احساس ناامنی کنند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: باید مبارزه‌ای قاطع و همه جانبه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و یارانه‌دار صورت پذیرد.
بهرامی خاطرنشان کرد: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی جرایم قاچاق کالا و ارز را در جامعه مهار کرد، چراکه به تناسب افزایش آگاهی‌های جامعه برخورد قانونی و ایجاد موانع کنترلی کاهش می‌یابد.
وی تأکید کرد: برای توسعه برنامه‌ریزی‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید گام‌های بلندی برداریم تا بتوانیم به اهداف اصلی خود دست پیدا کنیم.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ‌بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و سردخانه‌های این استان به طور مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: ساماندهی و تنظیم بازار کالا و خدمات، تشدید برخورد با متخلفان و سودجویان از مهم‌ترین اهداف بازرسان این اداره‌کل در راستای تنظیم است. وی تصریح کرد: برهمین اساس بازرسان به‌صورت منسجم و هماهنگ بر نحوه عملکرد تمام واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان نظارت ویژه و مستمر خواهند داشت.
بهرامی خاطرنشان کرد: مردم نیز می‌توانند با شماره 124 تخلفات اقتصادی صنوف را اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و دیگر تخلفات اقتصادی گزارش دهند تا در نخستین فرصت با آنها برخورد قانونی شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول