اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی:

آموزش یکی از راهکارهای بازپروری زندانیان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: امروزه آموزش علوم و فنون مختلف در بازپروری زندانیان یکی از راهکارهای موثر و کاربردی محسوب می‌شود.

آموزش یکی از راهکارهای بازپروری زندانیان است
جبار باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شش ماه نخست سال جاری با همکاری نهضت سوادآموزی استان 598 نفر در کلاس‌های آموزشی سطح مقدماتی و تکمیلی شرکت کردند که از این تعداد برای 362 نفر گواهینامه صادر شد.
وی افزود: امسال حدود 65 نفر زندانی بند مردان در مقطع اول و دوم دبیرستان آموزش‌های لازم را دیدند همچنین برای 18 زندانی بند نسوان در مقطع سوم راهنمایی کلاس‌های آموزشی برپا شد.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای تحصیلات دانشگاهی زندانیان با مساعدت سایر مسئولان زمینه‌سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای شرکت کردن 18 زندانی در آزمون ورودی دانشگاه پیام‌نور شرایط فراهم شد که از این تعداد 6 نفر در آزمون قبول شدند.
وی از همکاری سایر مسئولان برای ارائه خدمات آموزشی به زندانیان قدردانی کرد و گفت: راه‌اندازی این دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی با همکاری تنگاتنگ سازمان آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی، مراکز پیش‌دانشگاهی و دانشگاهی امکان‌پذیر شد.
باقری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دستگاه آموزش قرآن کریم به زندانیان است، ادامه داد: یکی از فعالیت‌های فرهنگی مهم در اداره کل زندان‌ها آموزش قرآن کریم به افراد زیر پوشش است بر این اساس در همه زندان‌های تابعه کانون قرآن تاسیس شده است.
این مسئول اضافه کرد: آموزش‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت، لحن، تفسیر و مفاهیم با حضور اساتید مجرب به زندانیان ارائه می‌شود در پایان دوره نیز به افراد آموزش‌دیده گواهی صادر می‌شود همچنین زندانی به عنوان تشویق مشمول هفت روز مرخصی قرار می‌گیرد.
باقری یادآوری کرد: با هدف ارتقای مهارت‌های قرآن‌خوانی زندانیان مسابقات قرآنی و اذان در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری هر سال برگزار می‌شود به طوریکه این مسابقات در بند زنان همگام با مردان برپا می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های هنری هم اشاره کرد و اظهار داشت: در رشته‌های روزنامه‌نویسی، تئاتر، سرود و هنرهای تجسمی دوره‌های آموزشی برپا می‌شود همچنین برگزاری نمایشگاه‌های محصولات تولیدی زندانیان در داخل و خارج از زندان و حضور در مسابقات مختلف هنری از جمله خاطره‌نویسی و تئاتر از برنامه‌های دیگر سازمان قلمداد می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول