اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خوزستان خبر داد:

ایجاد ۳۲ هزار نفر اشتغال خانگی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: امسال یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون و ۲۴۸هزار ریال برای توسعه مشاغل خانگی به استان خوزستان اختصاص داده شد تا برای بیش از ۳۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

ایجاد ۳۲ هزار نفر اشتغال خانگی در خوزستان
سید منوچهر سید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بر اساس سرانه تخصیصی به هر شغل خانگی به هر فرد متقاضی شغل خانگی بین ۳۰ تا ۵۰میلیون ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
وی افزود: رونق مشاغل خانگی در ایجاد شغل‌های جدید بسیار موثر است از این رو ۲۴ درصد از تعهد اشتغال سال ۹۰ استان از طریق مشاغل خانگی محقق می‌شود.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال بالغ بر۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر در دو بخش مشاغل خانگی و مشاغل خرد در استان شغل ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در این دو بخش، به بانک‌های استان ابلاغ شده است و نیاز است تا بانک‌ها ‌‌‌نهایت همکاری را با متقاضیان کار داشته باشند.
سید جلالی افزود: مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی، تولید فرش دستباف، تولید صنایع غذایی و نساجی، فناوری اطلاعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعریف شده و دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، بازرگانی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی، بنیاد شهید و صندوق مهر امام رضا (ع) از این گروه مشاغل حمایت می‌کنند.
وی شناسایی و هدایت افراد متقاضی اشتغال خانگی را از مسئولان خواستار شد و عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها باید بستر لازم برای اجرای این طرح را به وجود آورند.
سید جلالی کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقای مدیریت کسب و کار را از ویژگی‌های اشتغال خانگی دانست و بیان کرد: ترویج هر چه بیشتر مشاغل خانگی و خود اشتغالی در کاهش آمار بیکاری و تولید اشتغال بیشتر در استان بسیار نقش دارد و باید این فرهنگ در خوزستان نهادینه شود.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان گفت: باید ظرفیت‌های کسب و کار خانگی در مسیر توسعه فرصت‌های شغلی شناسایی و توسعه یابد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول