اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان:

200 زن عشایری تسهیلات مشاغل خانگی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: 2 هزار نفر از زنان مناطق عشایری استان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می‌کنند.

200 زن عشایری تسهیلات مشاغل خانگی می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مریم حیدریان ظهر امروز در همایش توجیهی آمار نفوس و مسکن و نحوه چگونگی توزیع اعتبارات ارزش افزوده دهیاری‌های استان با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات امسال در بخش مشاغل خانگی به زودی به روستائیان اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: مشاغل خانگی می‌تواند به بهبود معیشت خانوارها کمک کند.
وی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی فرصتی برای زنان به ویژه در روستاها که دارای مهارت هستند اما امکان اشتغال ندارند نوعی فرصت است.
مشاور استاندار خوزستان در امور زنان ادامه با اشاره به اینکه توزیع تسهیلات مشاغل خانگی زنان در شهرها آغاز شده است اظهار داشت: مقدمات اعطای تسهیلات مشاغل خانگی در شهرها و مناطق عشایری فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: 2 هزار نفر از زنان در مناطق عشایری در حال دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هستند و گام بعدی شناسایی و اعطای وام به زنان روستایی است.
حیدریان عمده مشاغل خانگی مرتبط با توانمندی‌های زنان روستایی را نخ‌ریسی، رنگ‌رزی، صنایع دستی، تولیدات کشاورزی، ‌دامپروری و شیلات اعم از پرورش اردک و بوقلمون،‌ پرنده‌های زینتی، تولید ماهیان زینتی، خشک کردن و بسته‌بندی مواد غذایی همچنین تولید گلاب و عرقیجات،‌ تولید نان و لواشک عنوان کرد و گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در 230 رشته قابل پرداخت است.
وی تصریح کرد: به دنبال شناسایی زنان توانمند و دارای مهارت که توانایی مدیریت تولید خود را دارند هستیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول