اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کشاورزی؛

372 مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی صادر شد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول مشاغل خانگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای زمان اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون تنها 372 مورد مجوز در بخش کشاورزی این استان صادر شده است.

372 مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه محمودی قرایی ظهر امروز در نشستی خبری در محل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار داشت: اجرای این قانون در برهه‌ای از زمان دچار اختلال شد که همین امر سبب پایین بودن صدور مجوز‌ها است.
وی به نفس مشاغل خانگی در کشور اشاره کرد و افزود: شغل خانگی، کسب و کاری در فضا و محیط خانه با همکاری اعضای خانواده است که در آن بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنان سایر واحد‌ها و یا همسایگان، اقدام به تولید شود.
کارشناس مسئول مشاغل خانگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی قانون حمایت از مشاغل خانگی را از جمله مهم‌ترین قوانین موجود در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و افزود: با این حال این قانون به دلیل وجود عدم برنامه‌ریزی‌های لازم در سامانه پذیرش و ثبت‌نام مشاغل خانگی در طول چند سال گذشته با رشد منفی مواجه بوده است.
وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه در چهار بخش مجزا صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: نبود ارائه مجوزهای لازم برای مشاغل خانگی از دیگر مسائل در این زمینه به شمار می‌آمد.
محمودی قرائی اعلام کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید متقاضیان مجوزهای خود را پس از تأیید سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل کار و امور اجتماعی استان دریافت می‌کردند.
وی یادآور شد: این مسئله مشکلات بسیار زیادی را برای اجرای به موقع و دقیق این طرح بسیار مهم به وجود آورد.
کارشناس مسئول مشاغل خانگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان داشت: در نتیجه همکاری‌های لازم در این رابطه صورت نمی‌پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات بسیار مهم در این زمینه تفویض اختیارات لازم به شهرستان‌های استان‌ها برای مشاغل خانگی است.
محمودی قرایی بیان داشت: در گذشته این روند با امضای رئیس سازمان جهاد کشاورزی باید همراهی شد.
وی توجه به مقوله مهم مشاغل خانگی را خواستار شد و گفت: باید این امر شدت و قوت بیشتری در نظام کارآفرینی داشته باشد.
کارشناس مسئول مشاغل خانگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه حمایت‌های دولت نیز در این زمینه بسیار خوب بوده است افزود: باید اقدامات لازم برای ترویج این امر در استان صورت پذیرد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول