اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد:

اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به روستائیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: روستائیان برای انجام طرح‌های مشاغل خانگی تسهیلات 50 میلیون ریالی دریافت می‌کنند.

اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به روستائیان
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباس عباسی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست مشترک دهیاران و شوراهای اسلامی بخش‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 40 درصد اشتغال این استان در حوزه روستایی است و جهاد کشاورزی فارس نیز تعهد ایجاد 100 درصد اشتغال روستایی را بر عهده دارد.
عباسی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای فرهنگ‌سازی کار در استان، روستاها را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم و در این راستا طرح کارگاه مهر روستایی با رویکرد ساماندهی مشاغل خانگی را اجرا می‌کنیم.
وی ابراز داشت: با توجه به شرایط خاص روستاها این طرح اجرایی و بر اساس آن در هر منزل روستایی یک کارگاه ساخته می‌شود که افراد می‌توانند از تمام اعضای خانواده بر حسب آن استفاده کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: روستائیان می‌توانند با اختصاص یک اتاق در منزل خود به عنوان کارگاه اشتغالزایی کنند.
عباسی بیان داشت: در حال حاضر مراحل تایید نهایی اجرای این طرح از وزارت کار گرفته شده و در مراحل آخر کارشناسی برای اجرا در استان فارس است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: همچنین با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نقشه‌های اجرایی منازل روستایی ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی برای حفظ میراث‌های بزرگ برخی مشاغل روستایی در نظر گرفته شده است.
عباسی خاطرنشان کرد: در روستاها نمی‌توان صنایع بزرگ راه‌اندازی کرد و دلیل آن نیز این است که باید شغلی در روستاها طراحی شود تا ذات روستاها از بین نرود.
انتهای پیام/ ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول