اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد:

اجرای 35 درصد مشاغل خانگی کمیته امداد زنجان به‌صورت مستقل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه تفویض اختیارات دستگاه‌های دولتی به کمیته امداد موجب تسریع در روند بررسی پرونده‌های مشاغل خانگی می‌شود، گفت: 35 درصد مشاغل خانگی کمیته امداد به‌صورت مستقل انجام می‌شود.

اجرای 35 درصد مشاغل خانگی کمیته امداد زنجان به‌صورت مستقل
بهرام ولی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در راستای توجه به مشاغل خانگی در سال جاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان به تعهدات خود در این راستا عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه 35 درصد مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی (ره)  به صورت مستقل انجام می‌شود، افزود: 65 درصد این طرح‌ها، به صورت غیر قرض‌الحسنه به افراد پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: تاکنون 700 طرح با مبلغ سرانه 5 میلیون تومان در این کمیته تدارک دیده شده است.
وی از آموزش یک‌هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد و یادآور شد: مطالعات این روند انجام شده است.
ولی‌زاده با بیان اینکه 200 پرونده مشاغل خانگی این نهاد آماده ارسال به بانک‌های عامل است، خاطرنشان کرد: 700 پرونده نیز در مراحل آماده‌سازی برای ارسال به بانک‌ها قرار دارند.
وی با اشاره به مصوبه شورایعالی اشتغال کشور در راستای تفویض اختیارات دستگاه‌های دولتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق مهر امام رضا (ع) بیان کرد: با تفویض اختیارات دستگاه‌های دولتی به این دو نهاد در راستای بررسی طرح‌های مستقل و ارائه آن به بانک‌های عامل بسیاری از مشکلات این بخش حل می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه مصوبه شورایعالی اشتغال کشور در حال حاضر در همه استان‌های کشور اجرایی می‌شود، گفت: با تفویض اختیارات دستگاه‌های دولتی به این دو نهاد برنامه‌ریزی‌های استان نیز مطلوب‌تر می‌شود.
وی یادآور شد: در راستای مستقل بودن گردش کار مشاغل خانگی و معرفی مستقیم طرح از سوی این دو نهاد به بانک‌های عامل روان‌سازی روند معرفی طرح‌های مشاغل خانگی به بانک‌ها صورت می‌گیرد.
ولی‌زاده بر ضرورت توجه به مشاغل خانگی در راستای تحقق تعهدات استان در سهم اشتغال استان در سال 90 تاکید کرد و ادامه داد: با تفویض اختیارات دستگاه‌های دولتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق مهر امام رضا (ع) بررسی طرح‌ها بدون پیچ و خم اداری و به راحتی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: این دو نهاد فقط برای مشاغل مستقل و در چارچوب ضوابط دستگاه‌های اجرایی و مطابق فرم مشاغل خانگی می‌توانند نسبت به بررسی طرح‌ها اقدام کرده و اختیار دستگاه‌های دولتی در بررسی طرح‌ها به این دو دستگاه تفویض شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ های مذکور به کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: این دو نهاد پس از بررسی طرح‌ها و معرفی به بانک عامل گزارش‌های خود را به کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارائه می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول