اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای شهریور ماه جاری تا‌کنون صورت گرفت؛

ثبت‌نام 2000 مهارت‌آموز اصفهانی در طرح مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: از ابتدای شهریور ماه جاری تا‌کنون 2هزار نفر از مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای اصفهان به منظور دریافت پروانه فعالیت در مشاغل خانگی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 2000 مهارت‌آموز اصفهانی در طرح مشاغل خانگی
کریم دلاویز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در استان اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار برای کار‌آموزان و افراد دارای کارت مهارت ایجاد شده و این طرح از مهم‌ترین راهکار‌های موجود به منظور ایجاد اشتغال و درآمد برای افراد محسوب می‌شود.
وی به اهمیت اجرای طرح مشاغل خانگی در راستای کاهش هزینه‌های خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه فعالیت‌های خانگی نقش موثری دارد.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس دستور‌العمل‌های کار‌گروه اشتغال اصفهان 214 رشته در زمینه مشاغل خانگی برای استان تعریف شده است.
وی به شرایط لازم برای بهره‌مند شدن از مزایای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در فنی و حرفه‌ای اصفهان برای 59 رشته از مشاغل خانگی مجوز صادر می‌شود و متقاضیان مشاغل خانگی باید از تخصص و مهارت کافی نسبت به شغل مورد نظر برخوردار باشند.
دلاویز با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان موجود در استان در این طرح تاکید کرد: از ابتدای شهریور ماه جاری تا‌کنون 2هزار نفر از مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای اصفهان به منظور دریافت پروانه فعالیت در مشاغل خانگی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به تعداد مجوز صادر شده در استان در زمینه مشاغل خانگی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان بیش از یک هزار پروانه فعالیت در مشاغل خانگی برای کار‌آموزان اصفهانی صادر شده است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان داشت: استفاده از تخصص و مهارت کار‌آموزان فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال برای آنها از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول