اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

اتصال خراسان جنوبی به راه‌‌آهن انتظار دیرینه مردم

خبرگزاری فارس: یکی آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی اتصال به راه‌‌آهن است که خبرهای خوبی در این راستا در آستانه سفر رئیس جمهور شنیده می‌شود.

اتصال خراسان جنوبی به راه‌‌آهن انتظار دیرینه مردم
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، با پیگیری‌های استاندار و معاون پشتیبانی و منابع انسانی استان، شرکت بزرگ چینی که مدت‌ها پیش برای سرمایه‌گذاری در بخش راه‌آهن استان اعلام آمادگی کرده بود تا یک ماهه آینده قرارداد احداث بخشی از مسیر راه‌آهن شرق کشور را با حضور نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی نهایی و امضا می‌کند.
این شرکت متعهد شده است شهر زاهدان را به ایستگاه کالشور تربت حیدریه متصل کرده و این پروژه را در مدت کمتر از 30 ماه یعنی تا پایان دولت دهم عملیاتی کند و به این شکل یکی دیگر از بزرگترین آرزوهای مردم استان در دولت دهم محقق می‌شود.
همچنین قرار است اتصال ریلی چابهار به زاهدان توسط پیمانکاران قرارگاه خاتم اجرایی شود.
با اتصال خط راه‌آهن تربت حیدریه به چابهار و ادامه یافتن آن به سمت هرات در افغانستان، چین و آسیای مرکزی، این خط به عنوان یک کریدور بین‌المللی مطرح خواهد شد.
این اتصال بدون شک تحولی عظیم در پیشرفت استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند بوجود می‌آورد که می‌توان از آن به عنوان یک اتفاق بزرگ که تحقق آن در دولت دهم صورت گرفته است یاد کرد.
احمدی‌نژاد در جمع مردم بیرجند خبر خوش تحقق آرزوی چندین ساله مردم استان یعنی اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی تا پایان دولت دهم را خواهد داد.
البته پیش از این محمد رضا گلرو معاون پشتیبانی استاندار خراسان جنوبی از پیگیری برای تحقق این آرزوی دیرینه در این سفر خبر داده بود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول