اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای گیلان خبر داد:

افتتاح پروژه شبکه فاضلاب رشت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: بخشی از پروژه شبکه فاضلاب رشت تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه شبکه فاضلاب رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشنروان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال حجم فعالیت‌ها را در نقاط مشکل‌دار رشت متمرکز کردیم، اظهار داشت: امکان به بهره‌برداری رساندن پروژه‌ها در موعد مقرر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 389 کیلومتر از شیکه فاضلاب رشت را اجرایی کردیم، افزود: مهم‌ترین نقاط در اجرای طرح فاضلاب رشت اولویت‌بندی شده‌اند.
این مسئول، مناطق رشتیان، علی‌آباد، دانای علی، چمارسرا، سیاه‌ اسطلخ، پارک نیکمرام، باقرآباد، خیابان‌های امام خمینی (ره)، سعدی، مطهری، استادسرا، ساغریسازان، بوسار، بخشی از منظریه، سردار جنگل و احمدگوراب را از جمله مناطق اولویت‌دار عنوان کرد.
وی ادامه داد: همچنین محدوده گلسار، بلوار دیلمان، شهید بهشتی، و بلوار شهید انصاری و نیز خیابان‌های شهدا، فلسطین، امین‌الضرب و کوی ژاندارمری و محدوده حمیدیان، بلوار دانشجو، استقامت، فلکه رازی و گاز نیز جزو اولویت‌های فاضلاب درنظر گرفته شده است.
روشنروان با بیان اینکه برای فاضلاب این مناطق حدود 891 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و بانک جهانی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه فاضلاب رشت به یک‌هزار و 536 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی از اخذ قرارداد با سه پیمانکار این زمینه خبر داد و افزود: پیمانکاران 19 کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب مشکل‌دار را اجرا می‌کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تصریح بر اینکه 18 کیلومتر خطوط انتقال را در مرحله اجرا داریم، اذعان داشت: باید قابلیت استفاده از تصفیه‌خانه را داشته باشیم.
وی درباره اقدام‌های جدید شرکت آبفای گیلان ابراز داشت: کارهای جدید را به شرطی آغاز می‌کنیم که منجر به بهره‌برداری شود و دیدگاه متصل به یکدیگر را داشته باشیم.
روشنروان با بیان اینکه امکان ساماندهی یک پروژه در تمام شهر رشت وجود ندارد، اظهار داشت: باید تلاش بیشتری کنیم تا وضعیت را به پیش ببریم.
وی از شهرداری رشت به عنوان یک دستگاه موثر خواست تا در اجرای پروژه‌های فاضلاب شرکت آبفای گیلان را یاری دهد.
این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری رشت باید بیشتر از دیگر دستگاه‌ها در اجرای پروژه فاضلاب رشت کمک کند، یادآور شد: قیمت آسفالت در گیلان بالاست و مبلغی که برای این امر هزینه می‌شود بخشی از اعتبارات را صرف خود می‌کند.
وی آب‌های سطحی و فاضلاب را دو مقوله متفاوت دانست و تصریح کرد: آب‌های سطحی ناشی از بارندگی است و شرکت فاضلاب باید شبکه‌های مدرن فاضلاب ایجاد کند.
روشنروان با بیان اینکه رشت بسیار سریع آب باران را در خود جمع می‌کند، اذعان داشت: راه فرار آب‌های سطحی رشت کمتر میسر می‌شود و این امر به دلیل ساخت خانه در روی خروجی نهرهای شهر است.
وی با تصریح بر اینکه خانه‌هایی که روی نهرها ساخته می‌شود جلوی زه‌کشی آب را می‌گیرد، افزود: زمانی که خانه‌ای ساخته می‌شود باید از سیستم دفع بهداشتی فاضلاب آن آگاه باشند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان شبکه‌های شهر رشت را سنتی دانست و  اذعان داشت: یک شبکه سنتی که برای 10 خانه ویلایی در رشت ایجاد شده بود همان شبکه را برای 10 آپارتمان که هر کدام دارای چندین واحد هستند، استفاده می‌شود و به همین دلیل کارایی ندارد.
وی با قدردانی از رسانه‌های گیلان، خواستار آموزش کافی در زمینه دفع بهداشتی فاضلاب از طریق صدا و سیمای مرکز استان شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول