اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای هرمزگان:

سطح بالای آب دفع فاضلاب را پرهزینه کرده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آبفای هرمزگان گفت: سطح بالای آب، دفع فاضلاب را در شهرهای ساحلی استان هرمزگان پرهزینه کرده است.

سطح بالای آب دفع فاضلاب را پرهزینه کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از  مشکلات شهرهای ساحلی، شیوه دفع فاضلاب است و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و نفوذناپذیری در بعضی مناطق سبب جاری شدن فاضلاب در سطح معابر عمومی شهرهای ساحلی شده، به همین لحاظ بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهترین روش تسریع در اجرای این پروژه‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود: این شرکت تاکنون بیش از 16 پروژه تولید آب به وسیله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و از طریق آب شیرین‌کن با ظرفیت 151 هزار و 950 متر مکعب در شبانه‌روز را  واگذار کرده است.
مدیر عامل شرکت آبفا هرمزگان ادامه داد: این 16 پروژه با  پیش‌بینی سرمایه‌گذاری معادل یک‌هزار میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار و مراحل اجرای آن عملی  شده است.
خادمی با اشاره به اینکه  این پروژه‌های آب شیرین‌کن دارای ظرفیت 151 هزار و950 متر مکعب تولید آب در شبانه‌‌روز هستند، بیان کرد: تاکنون 12 پروژه آن با ظرفیت معادل 24 هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسیده و چهار پروژه دیگر نیز در دست اجرا  است.
وی  در خصوص واگذاری چهار پروژه در بخش خصوصی که در دست اجرا هستند، خاطرنشان کرد:  مجوز برگزاری تشریفات مناقصه و انتخاب سرمایه‌گذار و اجرای تاسیسات فاضلاب شهرهای لنگه و کنگ و جزیره ابوموسی به صورت BOT صادر شده است.
خادمی با بیان اینکه فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار از طریق روزنامه‌های کثیر الانتشار در حال انجام است، ادامه داد: اجرای شبکه‌های جمع آوری فاضلاب شهرهای جاسک و بندرعباس نیز در مرحله اخذ مجوز فاینانس است.
وی گفت: جذب سرمایه‌گذار در شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو فرآیندی دارد و لازم است مجوزهای قانونی از مراجع مربوط گرفته شود و شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان نیز در این راستا در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده اقدام به اخذ مجوزهای لازم در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش تولید آب و اجرای شبکه‌های فاضلاب کرده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان تصریح کرد: با سرعت و شتابی که شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در جذب سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب دارد، روز به روز بر میزان مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها  افزوده می‌شود.
انتهای پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول