اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد نوشهر خبر داد:

افزایش انتشار کتب با موضوع قصص قرآنی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت: کتب با موضوع قصص قرآنی آموزه‌های خوبی برای نسل جدید به همراه دارد و افزایش انتشار هرچه بیشتر این کتب در برنامه جدی است.

افزایش انتشار کتب با موضوع قصص قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام حسن توپاحیدری ظهر امروز در حاشیه بازدید از اماکن فرهنگی شهرستان نوشهر  در جمع خبرنگاران بیان داشت: امروزه کتاب‌های خوبی در کشور منتشر می‌شود و کتاب‌های فرهنگی و عقیدتی نیز برای سلایق مختلف در دسترس است.
وی بیان داشت: باید تلاش شود تا کمک‌های خاصی به نویسندگان کتب دینی شود تا بتوانند با انگیزه بالا در این راه گام بردارند.
توپاحیدری ادامه داد: تلاش شود تا کتاب‌های بیشتری با موضوع قصص قرآنی برای نسل جدید منتشر شود تا کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی آشنایی بیشتری پیدا کنند.
این مسئول تصریح کرد: هر چند در این راه اقدامات خوبی صورت گرفته است، ولی با توجه به هجمه‌های فرهنگی که از رسانه‌های بیگانه ذهن و تفکرات این نسل را نشانه گرفته است باید در این مسیر گام‌های محکم و موثری برداشته شود.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر خاطرشنان کرد: تنوع در نوع نگارش با موضوع‌های مختلف دینی به ویژه بر پایه روایات و داستان‌های قرآنی یک حرکت خوب فرهنگی به حساب می‌آید.
وی در ادامه بیان داشت: کتاب باید دارای پیام باشد، پیام‌هایی که در ذهن مخاطب تاثیر بگذارد، کتاب خوانان و علاقه‌مندان به مطالعه و کتابخوانی همواره دغدغه‌شان مطالعه کتاب‌هایی است که از آن نیازهای فرهنگی خود را دریافت کنند و نویسندگان امروز وظیفه خطیری دارند و باید نیازسنجی کنند و با توجه به نیاز جامعه به نگارش کتبی بپردازند که مورد مطالعه قرار گیرد نه اینکه در کتابخانه‌ها آرشیو شود.  
توپاحیدری تصریح کرد: اگر تعامل بین روزنامه‌نگاران و ناشران کتاب شکل بگیرد اتفاق بزرگی خواهد افتاد و پیشنهاد می‌کنم که فعالان عرصه نشر کتاب و یا متولیان برپایی نمایشگاه‌ها در این زمینه تمهیداتی بیاندیشند.
وی عنوان کرد: اهالی فرهنگ و هنر با همدلی و همکاری یکدیگر می‌توانند کارهای مشترکی انجام دهند که موثر، ارزشمند و فاخر باشد، در زمینه‌های مختلف مانند کارهای نمایشگاهی می‌تواند چنین حرکات گروهی نوید روزهای خوب همدلی برای فعالان این عرصه باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر در پایان متذکر شد: برای ماه‌های پایانی سال برنامه‌های خوب فرهنگی و هنری در سطح استانی و منطقه‌ای در نظر گرفته شد که شهروندان نوشهری می‌توانند از این برنامه‌ها که مطمئنا رضایت خاطر آنان را جلب می‌کند، استفاده لازم را ببرند.
وی در پایان اذعان داشت: در این برنامه‌ها، جشن‌هایی با رویکرد آداب و سنت بومی محلی نیز تدبیر شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول