اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سمنان:

نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان گشایش می‏یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از گشایش نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان در روز چهارم آبان‏ ماه امسال در این شهر خبر داد.

نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان گشایش می‏یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیرعلی عموزاده پیش از ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این باره اظهار داشت: نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان از چهارم تا دهم آبان‏ماه در سالن نمایشگاهی وحدت سمنان در بلوار 17 شهریور این شهر گشایش می‏یابد.
وی همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه را 9 تا 12 ظهر و 16 تا 20 شب اعلام کرد و گفت: آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سمنان، نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان و جمعی از مدیران دستگاه‏های اجرایی و نیز علاقه‏مندان به کتاب و کتاب‏خوانی در سالن ابن‏سینا دانشگاه علوم پزشکی سمنان در بلوار 17 شهریور برگزار می‏شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این نمایشگاه با 123 غرفه در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع گشایش می‏یابد.
عموزاده افزود: 280 ناشر کشوری بیش از 25 هزار عنوان کتاب را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد که به طور حدودی بیش از 250 هزار جلد کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان ارائه می‏شود.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه، کتاب‏ها با تخفیف 40 درصدی ارائه می‏شود که 20 درصد آن را غرفه‏داران و ناشران شرکت‏کننده در نمایشگاه تامین می‏کنند و 20 درصد دیگر از طریق خرید بن کارت‏ها اعمال می‏شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: برای نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال یارانه خرید کتاب در نظر گرفته شده است که 10 درصد از یارانه‏ها را استان سمنان و 10 درصد را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‏کند.
عموزاده اضافه کرد: سهم مشترک استان و وزارت ارشاد در این بخش هر کدام 250 میلیون ریال است و بقیه دو میلیارد ریال از حجم خریدها توسط مردم تامین خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه سعی شده تا ناشرانی در این نمایشگاه حضور یابند که بیشتر مرتبط با خواسته‏های مردم باشند، گفت: به هر حال تعدادی از ناشران از حضور در این نمایشگاه اعلام انصراف کرده‏اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که چرا نمایشگاه‏های بزرگ کتاب سمنان سال به سال بی‏رمق‏تر از گذشته می‏شود، گفت: هر ساله بسته به متراژ سالن موجود از ناشران دعوت می‏شود و اگر سالنی بزرگ‏تر از مکان فعلی در سمنان وجود داشت، به طور یقین شمار بیشتری از ناشران در این نمایشگاه حاضر می‏شدند.
عموزاده در عین حال افزود: به لحاظ کیفی نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان تفاوتی با سال‏های گذشته ندارد و عمدتاً ناشران قوی در آن حضور دارند.
وی گفت: کتاب‏هایی در همه زمینه‏های پزشکی، دانشگاهی، زبان، جنگ نرم، دفاع مقدس، مذهبی، ادبی، هنری و... در نمایشگاه کتاب سمنان به نمایش در می‏آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین با بیان اینکه 10 ناشر استانی در این نمایشگاه حضور دارند، از چاپ 250 عنوان کتاب سال گذشته توسط ناشران استان سمنان خبر داد و گفت: میانگین شمارگان این کتاب‏ها در استان سمنان، یک‌هزار و 500 جلد است.
عموزاده همچنین با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان، استانداری سمنان، سازمان نمایشگاه‏های فرهنگی ایران و سایر ادارات و نهادهایی که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشتند، اضافه کرد: نشست‏های تخصصی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در سمنان تشکیل می‏شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول