اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان استاندارد اصفهان:

طرح نظارت بر وسایل شهربازی‌های اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان گفت: وسایل و تجهیزات بازی در شهربازی‌های اصفهان استاندارد مطلوبی ندارد و به زودی طرح نظارت بر آنها آغاز می‌شود.

طرح نظارت بر وسایل شهربازی‌های اصفهان اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر صالح‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به تبدیل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی به سازمان استاندارد در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: با اجرایی شدن این تصمیم انتظار می‌رود سازمانی قوی با ساختاری اصولی را در دست داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمام کالاهای صنعتی مشمول استاندارد شده‌اند و از خرداد سال گذشته تاکنون نیز سازمان استاندارد موظف به نظارت بر کالاهای وارداتی شده است.
رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد استانداردسازی کالاها برای این سازمان تکلیفی بزرگ را ایجاد کرده است، گفت: از زمان حضورم در استان اصفهان در جایگاه مدیر سازمان استاندارد استان تجربیات ارزنده‌ای در این حوزه به دست آوردم و بسیاری از این تجربیات در قالب الگویی برای دیگر استان‌ها ارسال شده است.
وی بیان داشت: با تشکیل شورای استاندارد کشور با حضور رئیس جمهور به طبع آن نظیر این شورا در استان اصفهان به ریاست استاندارد و دیگر اعضای سازمان‌های مربوطه در حوزه استاندارد تشکیل شده است که نخستین جلسه آن هم در اردیبهشت‌ ماه سال جاری تشکیل شد.
صالح‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه آموزش ضمن خدمت کارکنان یکی از تصمیمات نخستین جلسه شورای استاندارد استان اصفهان بوده است، ادامه داد: دومین جلسه شورای استاندارد نیز در تیرماه سال جاری برگزار شد.
 
*173 پروانه استاندارد در شش ماه امسال ابطال شد
وی تصریح کرد: با ابلاغ قانون ارتقای کیفیت خودرو در کشور برای سازمان استاندارد کشور نیز وظایفی تعیین شده که اقدامات ابتدایی آن مانند اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها و خانه صنعت و معدن استان اصفهان انجام شده است.
رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه بیش از یک‌صد پرونده تشویقی به پروانه اجباری استاندارد تبدیل شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا شهریورماه 173 پروانه استاندارد در استان اصفهان ابطال شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت 31 مورد اعلام جرم و 730 مورد تذکر از سوی سازمان استاندارد استان اصفهان به واحدهای تولیدی و صنعتی ارسال کرده است، تصریح کرد: برآیند حضور خود طی هشت ماه در سازمان استاندارد استان اصفهان را مثبت ارزیابی می‌کنم اما راضی‌کننده نیست.
صالح‌زاده ادامه داد: صدور دستورالعمل توزیع مصنوعات طلا، کنترل نازل‌های بنزین و جزوه شهربازی‌های استان اصفهان آماده شده و در آینده بازدید از شهربازی‌های استان اصفهان نیز آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ کیفیت که شاخص‌های آن نیز معین شده است وظیفه اصلی این سازمان است، اظهار داشت: با وجود اینکه وظیفه کنترل کیفیت و قیمت شیر از تکالیف دیگر سازمان‌ها مانند تعزیرات و بازرسی است، سازمان استاندارد استان به وظیفه ذاتی خود به صورت ویژه به دور از غوغا سالاری عمل می‌کند.
رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان تصریح کرد: بازرسی از واحدهای فروش در سطح استان اصفهان در آینده نزدیک آغاز می‌شود و تمامی شهرستان‌های استان نیز در این طرح شامل می‌شوند.
 
*کف‌پوش‌ شهربازی‌های اصفهان استاندارد نیست
وی با بیان اینکه اگر مردم جنس غیراستاندارد در واحدهای فروش مشاهده کردند بلافاصله با ارائه نمونه آن به سازمان استاندارد اطلاع‌رسانی کنند، گفت: با تخلفات کارخانه‌های آردسازی برخوردهای لازم انجام شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی در این مورد نیست.
صالح‌زاده در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه ادوات شهربازی‌های استان اصفهان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند اما تله‌ کابین صفه از سوی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان استاندارد استان اصفهان مورد نظارت قرار گرفت و ایرادات آن به زودی برطرف می‌شود.
وی همچنین افزود: کف‌پوش‌های پارک‌های بازی اصفهان اغلب استاندارد نیست اما رفع نواقص آن در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان ادامه داد: امسال با تمام شهربازی‌های غیراستاندارد استان برخورد و در صورت لزوم پلمپ و به واحد قضایی نیز معرفی می‌شوند، اظهار داشت: در اقلام چینی معایب فراوانی وجود دارد اما با امضای تفاهمنامه‌ای با چین از این پس سازمان استاندارد چین ضامن کیفیت کالاهای وارداتی به ایران است.
 
*از ابتدای سال جاری تاکنون 226 پروانه استاندارد صادر شد
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا شهریورماه 4هزار و 767 مورد نمونه‌برداری از سوی سازمان استاندارد استان انجام و 226 پروانه استاندارد هم برای واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شده است.
صالح‌زاده با بیان اینکه در این مدت 20هزار ساعت آموزش کارکنان استاندارد اجرایی شده است، ادامه داد: تعامل استاندارد با دیگر سازمان‌های در این راستا از برنامه‌های این سازمان بوده است که به دلیل تعامل مطلوب نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی استاندارد مورد قدردانی قرار گرفتند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استاندارد یا غیراستاندارد بودن پلاک‌های هخامنشی و پارسیان در بازارهای طلای اصفهان و همچنین شناسایی متخلف آن تصریح کرد: شناسایی پلاک‌های تقلبی در استان‌های خارج از اصفهان مطرح شد و کد شناسایی که در این جریان بر روی پلاک‌های تقلبی درج شده بود به ادعای آن واحد تولیدی تقلب یک واحد متخلف دیگر بوده است.
رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان در همین راستا ادامه داد: این تولیدکننده مستنداتی را در ارتباط با بی‌گناهی خود برای ضرب پلاک‌های تقلبی طلا ارائه داد که با بررسی‌های ما این واحد به مراجع قضایی معرفی و پرونده وی در حال حاضر در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه پلاک‌هایی که با این کد شناسایی ضرب شدند توقیف شده است، ادامه داد: مصنوعات با این کد شناسایی فاقد استاندارد شناسایی نشد و دیگر تولیدات این واحد همچنان ادامه دارد.
صالح‌زاده در پایان از ممنوعیت ضرب این پلاک‌ها به صورت مدور خبر داد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول