اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موسسه استاندارد گیلان هشدار داد:

اخطار 3 ماهه به 12 شهربازی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان به 12 شهربازی این استان برای اصلاح نقص فنی دستگاه‌ها و وسایل بازی اخطار سه ماهه داد.

اخطار 3 ماهه به 12 شهربازی گیلان
محمدعلی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بسیاری از وسایل بازی در شهربازی‌های استان فاقد استاندارد و ایمنی است، اظهار داشت: 12 شهربازی در شهرستان‌های مختلف گیلان مورد بازدید فنی قرار گرفت و اشکالات آنها به دو گروه عنوان شد.
وی با تصریح بر اینکه به این گروه‌ها فرصت سه ماهه داده شد تا نقص فنی دستگاه‌های بازی خود را برطرف کنند، افزود: بخشی از امکانات این شهربازی‌ها باید تعویض شود.
مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان تاکید کرد: پس از پایان مهلت سه ماهه در صورتی که استانداردسازی صورت نگرفته باشد شهربازی‌ها تعطیل می‌شوند.
این مسئول استانداردسازی را ضرورت جامعه دانست و اذعان داشت: رشد کشورها بستگی به فرهنگ استاندارد آن دارد و مردم خود باید به این مسئله رغبت بیشتری نشان دهند.
یوسفی با اشاره به اینکه مردم نباید کالای فاقد مهر و علامت استاندارد را خریداری کنند، به وظایف موسسه استاندارد اشاره کرد و ابراز داشت: تدوین استانداردهای ملی، نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، صدور پروانه استاندارد برای کنترل واحدهای تولیدی و کنترل آنها پس از صدور جزو وظایف موسسه استاندارد است.
وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌ها و مسائل با استانداردسازی کیفیت خود را نشان می‌دهند، تصریح کرد: استانداردسازی به معنای ایمنی و سلامت است و باید در کتاب‌های ابتدایی تا دانشگاهی تدریس شود.
مدیرکل موسسه استاندارد گیلان با اشاره به اینکه 467 واحد تولیدی زیرپوشش استاندارد استان هستند، تصریح کرد: از این تعداد، 408 واحد از ما پروانه استاندارد گرفتند و برای 635 واحد دیگر پروانه استاندارد صادر کردیم.
وی درباره اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی کیفیت و استاندارد در رشت،تصریح کرد: در این نمایشگاه که شب گذشته مراسم اختتامیه آن برگزار شد، 65 واحد تولید کننده برتر با تولید صادرات محور حضور پیدا کردند.
یوسفی افزود: هدف از حضور این واحدها این بود که به مسئولان استان بقبولانیم پایداری اشتغال و تولید مولد الگوی بسیار خوبی برای تمام کار آفرینانی است که می‌خواهند وارد عرصه تولید شوند.
این مسئول اضافه کرد: این واحدها با وجود تحریم‌های اقتصادی و توجه به اینکه سیاست‌ بانک‌ها انقباضی است به قیمت اصلی خود نرسیده و این مشکلات را به خاطر دفاع از حریم انقلاب اسلامی تحمل می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان، عنوان کرد: این اداره به تبع وظیفه‌های قانونی و ماموریت‌های محوله در انجام تکالیف و با توجه به تعیین ویژگی‌های یک محصول تولیدی با مزیت نسبی برای استان، موظف به صدور مجوز استاندارد است.
مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با تاکید بر اینکه باید افزایش کارآیی و روش تولید را بهبود دهیم، خاطرنشان کرد: ما با آیین کاری که در استانداردها مشخص شده فرآیند تولید را مشخص می‌کنیم و محصول را بر اساس ویژگی‌های تعیین شده تولید کرده و آن را با امکانات آزمایشگاهی خود اثبات می‌کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه هر سال از واحدهایی که پروانه کار دارند ارزیابی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حداقل سه نمونه از خط تولید، بازار و انبار تهیه می‌شود.
یوسفی گفت: اگر مشکلات خاصی در آزمون وجود نداشته باشد پروانه را تمدید کرده و اگر مشکلات به گونه‌ای باشد که قابل تمدید نباشد تعلیق و اگر مشکلات عمده باشد، ابطال می‌کنیم.
وی با تصریح بر اینکه تعدادی از کارشناسان سازمان با نام مسئولان کنترل کیفی هر ساله با متد و شیوه‌های روز آموزش داده می‌شوند، اذعان داشت: این افراد در واحدها حضور پیدا می‌کنند و هرگونه نابسامانی‌ها را به ما گزارش می‌دهند و اگر مشکلاتی در این زمینه دیده شود برخورد لازم صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول