اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظارت بر اجرای استاندارد خدمات تهران:

شهربازی‏های پایتخت فرسوده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر اجرای سازمان استاندارد خدمات استان تهران از لزوم رفع نواقص در همه شهربازی‏های فعال این استان خبر داد.

شهربازی‏های پایتخت فرسوده است
مهدی علی‌پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران‌ اظهار کرد: در بازدید نخست ماموران سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، از شهربازی‏های تهران همه این مراکز دارای نواقصی در رده‏های جزئی، عمده و بحرانی تشخیص داده شدند.
وی از وجود 11 شهربازی در استان تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر 11 شهربازی در نقاط مختلف استان تهران به فعالیت مشغول هستند.
علی‏پور ادامه داد: موارد مورد نظر کارشناسان سازمان استاندارد استان تهران به متولیان و شهربازی‏داران این استان به طور جداگانه ابلاغ شد.
رئیس اداره نظارت بر اجرای سازمان استاندارد خدمات استان تهران درباره نحوه انجام بازرسی از شهربازی‏های این استان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‏های موجود، شهربازی‏ها از سال 87 مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری شدند.
وی تصریح کرد: اما متاسفانه این مجموعه‏های تفریحی مورد بازدید قرار نمی‏گرفتند تا اینکه از ابتدای سال 90 انجام بازرسی از هر 11 شهربازی استان تهران در دستور کار سازمان استاندارد قرار گرفت.
علی‏پور افزود: در شهربازی‏های فعال سطح استان تهران 271 وسیله بازی به ارائه خدمات مشغول هستند.
رئیس اداره نظارت بر اجرای سازمان استاندارد خدمات استان تهران تصریح کرد: از میان این تعداد شهربازی چهار مرکز نواقص خود را برطرف کردند، سه وسیله بازی از چرخه خدماتی خارج و سایر تجهیزات مشمول دریافت گواهی استاندارد شدند.
وی با اشاره به شاخص‏های تشخیص فقدان استانداردهای لازم در تجهیزات یک شهربازی گفت: طبق استاندارد ملی مواردی نظیر ساختار، فضا، استحکامات، سازه و موارد ایمنی باید در شهربازی‏های سراسر کشور و استان تهران رعایت شود.
علی‏پور ادامه داد: این مراکز در صورت رفع نواقص مورد نظر سازمان استاندارد به کار خود ادامه می‏دهند اما تداوم فعالیت با تجهیزات ناقص و خطرناک به پلمب آنها خواهد انجامید.
رئیس اداره نظارت بر اجرای سازمان استاندارد خدمات استان تهران در انتها از عدم بروز سوانح جانی و مالی برای شهروندان تهرانی در شهربازی‏های این استان خبر داد.
انتهای پیام؛/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول