اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: مردم نقش بی‌بدیلی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن دارند و باید مشارکت کرده و با ارائه اطلاعات و آمار درست به تحقق اهداف این برنامه مهم کمک کنند.

مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشارکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان ولایت (مینودر) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه شروع یک کار بزرگ برای گردآوری اطلاعات هستیم و این سرشماری در نفوس و مسکن خلاصه نشده است و پیرامون بسیاری از ابعاد توسعه است.
وی ادامه داد: آنچه باید در برنامه‌ریزی‌ها قابل توجه قرار گیرد، داشتن آمار دقیق و اطلاعاتی ریز برای برنامه‌ریزی در توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی است و این موضوع در توزیع امکانات، منابع مالی، توزیع جغرافیایی ثروت و توزیع حوزه‌های انتخابیه اثرگذار است.
استاندار قزوین اضافه کرد: هر 10 سال قرار است به ازای 150 هزار نفر افزایش جمعیت، یک نماینده به یک حوزه اضافه شود که نشان می‌دهد در حوزه سیاسی و تصمیم‌های کشوری، مسائل اقتصادی و تولید، کشاورزی و سایر بخش‌ها این سرشماری اثرگذار است.
وی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سطح کشور شاید بزرگ‌ترین پروژه ملی است که اجرا می‌شود و یک طرف این موضوع کارشناسان، مأموران آمارگیر و دولت جمهوری اسلامی است و یک طرف دیگر مردم هستند که باید مشارکت داشته باشند و با ارائه اطلاعات و آمار درست به تحقق اهداف این برنامه مهم کمک کنند.
عجم تصریح کرد: نقش مردم بی‌بدیل است و مشارکت و مساعدت آنها به تحقق اهداف کمک می‌کند و آگاه‌سازی افراد جامعه و بسیج آنها بستگی به میزان اطلاع‌رسانی رسانه‌های مختلف کشور و استان دارد و نقش صدا و سیما در این بین برجسته است و این اطلاع‌رسانی باید صورت گیرد تا زوایای پنهانی برای مردم باقی نمایند و مشارکت نیز افزایش یابد.
وی اعلام کرد: در برنامه‌ریزی نیاز به اطلاعات دقیق داریم و سرشماری می‌تواند در این راستا کمک کند و توجه به همه ابعاد توسعه با تشکیل بانک اطلاعات درست قابل پیگیری است.
استاندار قزوین با اشاره به لزوم رفتار مناسب رده‌های اجرایی و مأموران آمارگیر در هنگام مراجعه به درب منازل اظهار کرد: باید در مواجه با مردم بهترین رفتار و برخورد صورت گیرد زیرا مردم ولی‌نعمتان ما هستند و این امر، اعتماد مردم را به پاسخگویی افزایش می‌دهد و امانت‌داری و خویشتن‌داری در مواجه با مردم ضروری است و صیانت از اطلاعات مردم نکته کلیدی است و سیاست کشور نیز همین است و مردم نیز به نظام و مسئولان اعتماد دارند و نباید این اعتماد خدشه‌دار شود.
وی گفت: در دولت نهم فاصله سرشماری از 10 سال به پنج سال تقلیل یافت و این امر می‌تواند در سرعت و شیوه برنامه‌ریزی تأثیر بسزایی داشته باشد و کاهش عمر سرشماری می‌تواند مسئولان را در برنامه‌ریزی کمک کند و امیدواریم اقدامات در این سرشماری به نحو احسن و با کمترین خطا انجام شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول