اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی تویسرکان تأکید کرد:

شفاف‌سازی واقعیت‌های سرشماری در روستا‌ها

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی تویسرکان گفت: اطلاع ‌سانی برای آگاه‌سازی مردم روستاها با هدف شفاف‌سازی واقعیت‌های آمارگیری نفوس و مسکن سال جاری وظیفه مهم دهیاران در راستای تحقق این امر است.

شفاف‌سازی واقعیت‌های سرشماری در روستا‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مسعود حمزه‌ای صبح امروز در نشست مشورتی دهیاران دهستان خرم رود تویسرکان با تأکید بر این نکته که دهیاران مهمترین عامل پیشرفت و توسعه همه جانبه در روستاها هستند، اظهار داشت: با توجه به این مهم که دهیاران نخستین حلقه ارتباطی دولت با مردم و نمایندگان اجرای سیاست‌های محوری دولت در روستاها هستند باید در عرصه‌های کاری محوله توانمند عمل کنند.
وی با بیان اینکه سرشماری نفوذ و مسکن از دوم آبان ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی برای آگاه‌سازی مردم روستاها با هدف شفاف‌سازی واقعیت‌های آمارگیری نفوس و مسکن سال جاری وظیفه مهم دهیاران در راستای تحقق این امر است.
بخشدار مرکزی دقیق عمل کردن را در هنگام سرشماری ضروری خواند و یادآور شد: توجه و دقت تأثیرگذارترین فاکتور در آمارگیری نفوس و مسکن است چرا که برنامه‌های کلان کشور در همه بخش‌ها به ویژه اقتصاد کشور بر اساس پاسخ‌های ثبتی در فرم‌های ارائه شده تدوین و تنظیم می‌شود. 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود فرهنگ را سازوکار و زیرساخت بنیادی هر کشور برشمرد و تصریح کرد: با اصلاح و تقویت فرهنگ یک ملت می‌توان در راستای دستیابی به اهداف آرمانی تعریف شده در همه عرصه‌ها نیز موفق عمل کرد.
حمزه‌ای از تشکیل شوراهای فرهنگی ـ مذهبی در روستاهای دهستان خرم رود خبر داد و گفت: تأمین نیازهای فرهنگی ـ مذهبی در قالب طرح‌ها و برنامه‌های غنی کارشناسانه با محوریت آموزه‌های دینی به منظور نهادینه کردن آگاهی و بصیرت  جامعه روستایی اجرایی خواهد شد.
کارشناس بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان نیز در تشریح موقعیت فضای سخت افزاری مراکز درمانی شهرستان گفت: 57 خانه بهداشت، 11مرکز بهداشت و درمان، پنج مرکز درمانی شهری، سه پایگاه اورژانسی، 19 واحد مرکزی درمان در بخش‌های مختلف به مردم در سطح شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.
فریدون بیات با اشاره به کاهش نرخ مرگ و میر مادر و کودک در هنگام زایمان، بیان کرد: با اجرایی شدن طرح شبکه‌های درمانی در سراسر کشور و رشد فضاهای سخت افزاری و پیشرفت علوم پزشکی در تمام حوزه‌ها نرخ مرگ و میر کاهش و امید به زندگی افزایش یافته است.
وی دهیاران را مؤثرترین عنصر رشد ضریب سلامت جامعه روستایی دانست و افزود: مشارکت مسئولان حوزه پزشکی با دهیاران در قالب ارتباط تعریف شده این مهم امکانپذیر خواهد شد.
کارشناس بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان در پایان مهیا کردن امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان را وظیفه مسئولان ذی‌ربط و دهیاران برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای خدمات‌دهی مطلوب به مراجعان به خصوص در سطح روستاها یکی از اقدامات کاربردی بهداشت و درمان بهره‌مندی از نیروی انسانی کارشناس و متخصص در سال‌های اخیر است. 
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول