اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

سرشماری مهم‌ترین رخداد آماری کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن مهم‌ترین رخداد آماری کشور است، گفت: مردم باید با ماموران سرشماری همکاری لازم را انجام دهند.

سرشماری مهم‌ترین رخداد آماری کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر بیرجند با اشاره برگزاری سرشماری از دوم آبان ماه سال جاری در کشور اظهار داشت: این سرشماری از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: در ایران با بیش از 73 میلیون نفر جمعیت و با وسعت زیاد نیاز است آمار دقیقی از وضعیت کشور وجود داشته باشد تا برنامه‌ریزی و تقسیم اعتبارات بهتر انجام شود.
فرماندار بیرجند تصریح کرد: کشور ایران دارای جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر جوان است که در سن ازدواج و کار قرار دارند و برنامه‌ریزی برای چنین جمعیتی نیاز به داشتن آمار دقیق و منطبق بر واقعیت دارد.
قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه آمار و اطلاعات مبنای برنامه‌ریزی است، افزود: تصمیم‌گیران کشور در حوزه‌های مختلف نیاز به آمار دارند تا بر اساس واقعیت برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند.
وی تصریح کرد: اگر سرشماری به صورت درست صورت گیرد استفاده از منابع نیز بهتر صورت می‌گیرد.
فرماندار بیرجند ادامه داد: سرشماری پیش از این از سال 1335 هر 10 سال یک بار در کشور انجام می‌شد ولی در دولت نهم و دهم تصمیم گرفته شد که برای داشتن اطلاعات صحیح‌تر و به روزتر نیاز است که سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار برگزار شود.
قاسم‌زاده نداف افزود: سرشماری امسال قرار است از دوم آبان ماه آغاز شود و مردم باید نهایت همکاری را با ماموران سرشماری انجام دهند.
وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و هیئت دولت در غالب سفرهای استانی به خراسان جنوبی از مردم بیرجند خواست که در مراسم استقبال از رئیس جمهور حضور پرشوری داشته باشند.
فرماندار بیرجند افزود: مردم ما باید به یاد داشته باشند که دولت نهم و دهم ادبیات خدمت رسانی را تغییر داد به گونه‌ای که لقب نوکر و خدمتگذار مردم در این دولت افتخار بزرگی برای مسئولان محسوب می‌شود.
قاسم‌زاده نداف تصریح کرد: به برکت انقلاب و دولت عدالت محور ما شاهد حضور مسئولان طراز اول کشور در مناطق دورافتاده استان خود بودیم و این جای شکرگذاری دارد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در سفر به استان کرمانشاه از خدمات دولت و سفرهای استانی حمایت کردند.
فرماندار بیرجند اظهار داشت: خدمات زیادی در دولت نهم و دهم در خراسان جنوبی صورت گرفته به گونه‌ای که این خدمات قابل مقایسه با گذشته نیست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول