اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تاکید کرد:

توسعه اماکن ورزشی رشته‌های مدال آور در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: عزم جدی این اداره بر موضوع ساخت اماکن ورزشی رشته های مدال آور در استان استوار شده است.

توسعه اماکن ورزشی رشته‌های مدال آور در آذربایجان غربی
علی ملا احمدی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه امروزه توسعه رشته‌ها و سبک‌های ورزشی ایجاد اماکن ورزشی را ناگزیر کرده است، اظهار داشت: تا چند سال پیش رشته ورزشی اسکواش به طور کامل در استان ما ناشناخته بود ولی امروز سالن‌های اختصاصی این ورزش ساخته شده است و درحال آماده شدن برای بهره‌برداری قرار دارد همچنین به راه اندازی امکانات لازم در رشته هایی مانند پرتاب چکش تا چند سال پیش هیچ ضرورتی احساس نمی شد اما اکنون مدال آوران این رشته ضرورت برنامه‌ریزی برای احداث اماکن مناسب برای چنین رشته هایی را اثبات کرده اند.
وی در اثبات این دیدگاه خود به برشماری مثال های دیگر پرداخته و با ذکر توفیق های ورزشکاران رشته ورزشی قایقرانی افزود: چند سال پیش از آذربایجان غربی در رشته قایقرانی هیچ انتظاری وجود نداشت چراکه گفته می شد این منطقه در مجاورت دریا نیست، اما در دوره اخیر موفقیت‌های فراوان ورزشکاران، بویژه در رشته روئینگ که به نوعی حرف اول را در این رشته در کشور می زنند موجب شده تا به این ورزش توجه ویژه ای صورت گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: شمشیربازی از جمله رشته‌هایی است که تا چند سال پیش در آذربایجان غربی به‌عنوان یک رشته لوکس مطرح بود اما اکنون مدال آوری جوانان استان ضرورت توجه به نیازهای این رشته را مضاعف کرده است به‌طوریکه اغلب اعضای تیم ملی در این رشته از ورزشکاران آذربایجان غربی هستند و در مسابقات جهانی و آسیایی نیز افتخارهای متعددی را از آن ملت کرده اند.
ملااحمدی در تشریح چگونگی توجه به ورزش‌های مدال آور استان و مشکلات پیش روی این رشته‌ها گفت: با وجودی که تیراندازی یکی از رشته‌های مدال آور آذربایجان غربی است اما فقط توانسته‌ایم یک سالن را بازسازی کرده و در اختیار ورزشکاران این رشته قرار دهیم در حالی‌که باید حمایت‌های مطلوب‌تری از ورزشکاران مدال آور انجام داد تا به مهاجرت از استان خود مجبور نشوند ولی متاسفانه امروز در بسیاری موارد کوچ ورزشکاران نامی خود به سایر استان‌ها را شاهد هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با مهم خواندن موضوع ورزش قهرمانی و همگانی در شهرستان‌ها تصریح کرد: همان‌گونه که اتکای کشور به ورزشکاران استان‌ها است به همین سبب در استان‌ها هم عمده نگاه به ورزشکاران شهرستان‌ها باید متمرکز باشد چراکه به طور کلی اغلب قهرمانان ورزشی استان در شهرستانها پرورش یافته اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول