اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد:

حضور 1300 محقق در سرشماری رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از حضور یک‌هزار و 300 نفر محقق در طرح سرشماری این شهرستان خبر داد.

حضور 1300 محقق در سرشماری رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدولی‌الله عظمتی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 گیلان در مرکز تربیت معلم امام علی (ع) این شهر، اظهار داشت: بحث سرشماری یکی از مباحث اساسی برای هر کشور است و برخورداری از آمار و اطلاعات دقیق، راه توسعه و آینده‌ای درخشان را برای کشور رقم می‌زند. 
وی با اشاره به اینکه در تمام کشورها بحث آمار به عنوان پایه برنامه‌ریزی وجود دارد، تصریح کرد: کار سرشماری خانوار به مدت 21 روز ادامه می‌یابد و این طرح در رشت با شرکت یک‌هزار و 300 نفر محقق و در مجموع با نیروهای خدماتی، 2 هزار نفر آغاز می‌شود. 
فرماندار رشت با اشاره به اینکه اطلاع از تعداد جمعیت یکی از اهداف این طرح است، ابراز داشت: بررسی وضعیت مردم از لحاظ کیفی، شغل و پراکندگی از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.
وی استفاده از آمار را برای مباحث مختلفی مانند اشتغال، درمان، تحصیلات، توسعه شهری و روستایی و ... کاربردی دانست و اضافه کرد: جامعه نیاز دارد از وضعیت کامل مردم و شرایطی که با آن مواجه هستند، آگاه باشد.
عظمتی انقلاب اسلامی را برگرفته از مبانی دینی دانست و گفت: اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم باید گام‌های موثری برداریم تا وابسته به قدرت‌های بزرگ نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه ما نباید تنها نظاره‌گر باشیم و این خودباوری و خود اتکایی در کشور باید دنیای امروز را از این توانمندی‌ها بهره‌مند کند، خاطرنشان کرد: هر کشوری که از یک آمار و اطلاعات، توسعه و پیشرفت خوبی برخوردار باشد، می‌تواند خدمات زیادی را به مردم در سراسر دنیا ارائه کند. 
معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برنامه‌های این طرح از سال 88 سازماندهی شده است، اظهار داشت: افراد زیادی در این کار وجود دارند که زحمات زیادی به‌عهده آنها بوده است.
کیهان هاشم‌نیا با بیان اینکه قبلا سرشماری از بین چند روش به صورت پستی، اینترنتی و حضوری انجام می‌شد، تصریح کرد: پس از انجام آزمایشی این روش‌ها تصمیم گرفته تا مانند سال‌های گذشته به صورت حضوری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار نفر در این طرح فعالیت دارند، ابراز داشت: لازمه پیشرفت و توسعه در کشور، داشتن برنامه‌ریزی درست است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه در روز ملی آمار و برنامه‌ریزی قرار داریم، افزود: هیچ‌ کاری در اجتماع بدون داشتن برنامه‌ریزی درست صورت نمی‌گیرد.
در پایان این مراسم مانور نمادین ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مرکز مذکور انجام شد.
به گزارش فارس، هفتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 90 از فردا در گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و به مدت 21 روز ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول