اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان دشتی؛

85 نفر آماده اجرای سرشماری نفس و مسکن هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: در شهرستان دشتی 85 نفر برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن به مدت 12 روز آموزش دیده‌اند و آماده اجرای این طرح هستند.

85 نفر آماده اجرای سرشماری نفس و مسکن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سیدعلی هاشمی ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان دشتی اظهار داشت: این طرح هفتمین سرشماری نفوس و مسکن در کشور است که ماموران آمار با مراجعه به درب منازل اطلاعاتی از قبیل میزان تحصیلات، زاد و ولد، سلامت و بهداشت، اطلاعات جغرافیایی محل سکونت را جمع‌آوری می‌کنند.
هاشمی یادآورشد: شهرستان دشتی آماده اجرای سرشماری نفوس و مسکن است که از دوم آبان ماه آغاز و تا 22 آبان ادامه دارد.
وی افزود: جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق و مبتنی بر حقایق نقش مهم و کلیدی در تصمیمات و برنامه ریزان جامعه درحوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد.
هاشمی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی بستر را برای ماموران فراهم کنند و مردم نیز با ماموران آمارگیر همکاری و اطلاعات دقیق را در اختیار آن‌ها قراردهند.
وی با اشاره به اینکه آمار نقش مهمی دررشد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی دقیق در سرشماری نفوس و مسکن یکی از شاخصه‌های توسعه در کشور است.
هاشمی به جذب اعتبارت توسط دستگاه‌های اجرایی در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: آنچه که در تملک دارایی می‌آید 15 درصد کل اعتبارات است و 85 درصد اعتبارات توسط مدیران کل با حضور در مرکز اعتبارات را جذب می‌شود.
وی یادآورشد: جهاد کشاورزی با 4.2 درصد، اداره راه 12.75، نوسازی 2.4 درصد ، علوم پزشکی 25.14 د رصد، ارشاد سه درصد، دامپزشکی 9.8 دهم، امور آب 54 درصد، میراث فرهنگی 12،  منابع طبیعی نیز 20 درصد از اعتبارات را جذب کردند و اداره گاز شهرستان نیز با جذب بیش از 12 میلیارد تومان در شهرهای کاکی، خورموج، شنبه و روستای علی آباد عملیات گاز رسانی انجام داده است.
هاشمی از مدیران دستگاه‌هایی که موفق به جذب اعتبارات ملی شده‌اند تقدیر کرد و ازمسئولان ادارات شهرستان خواست با مراجعه به ادارات کل اعتبارات ملی را جذب کنند.
هاشمی ضمن تاکید بر اخلاق حسنه در ادارات شهرستان نسبت به ارباب رجوع گفت: شنیده شده است جایی که کارمندان در ادارات کم می‌آورند به ارباب رجوع پاسخ می‌دهند مشکل من نیست مشکل شماست و استفاده از این لفظ پسندیده و زیبا نیست و این ذهنیتی نسبت به نظام در ارباب و رجوع ایجاد می‌شود.
نماینده ارشد دولت دهم در دشتی در بحث غدیر اشاره کرد و افزود: بحث غدیر صرفا بحث امامت حضرت علی(ع) نیست بلکه بحث آغاز امامت است.
وی با اشاره به سفر اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کرمانشاه اضافه کرد: حضور مردم کرمانشاه در صحنه استقبال از سفر مقام معظم رهبری نشان از وفاداری و تبعیت مردم در کشور اسلامیمان از جایگاه رفیع ولایت فقیه است.
هاشمی تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری نقش بسیار گسترده‌ای در بیداری کشورهای اسلامی داشته است.
هاشمی تقویت وجدان کاری در سال جهاد اقتصادی را مورد تاکید قرارداد و وحدت بین دستگاه‌های ادارات، مدیران با کارکنان، مسئولان با مردم را مورد تاکید قرارداد و گفت: نباید اختلاف سلیقه و اختلاف نظر بین دو مدیر موجب شود کار مردم به عقب بیافتد.
وی گفت: مسئولان باید خدمات را شفاف به مردم بگویند و هر کجا هم نمی‌توانیم باید به مردم اطلاع رسانی کنند.
 هاشمی ضمن انتقاد از شهردار خورموج گفت: سه ماه است حقوق پرسنل شهرداری پرداخت نشده است.
وی یادآورشد: در رابطه با حفاری‌ها در شهر حرف‌های پیش می‌آید و ما نیز کتبا به شهردار اعلام کرده‌ایم و در خطبه‌های نماز جمعه هم توسط امام جمعه مطرح شده است.
نماینده ارشد دولت در دشتی افزود: واقعیت‌ها را به مردم بگویید و اگر کوتاهی است خود را نشان می‌دهد و اگر حقوق و درآمد ندارید اطلاع‌رسانی کنید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول