اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

تسهیلات بانکی مشاغل خانگی معلولان را سهولت بخشیده است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: اعطای تسهیلات بانکی به معلولان استان اردبیل سبب تحرک‌بخشی این قشر و تقویت مشاغل خانگی شده است.

تسهیلات بانکی مشاغل خانگی معلولان را سهولت بخشیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: خالق هستی تمام انسان‌ها را با هدف بدون عیب و نقص بودن خلق می‌کند و چیزی که در طی مسیر سبب می‌شود برخی از کودکان معلول به دنیا بیایند ناشی از رفتارهای غلط انسان‌ها و عدم توجه به نکات بهداشتی و پیشگیرانه و حتی اخلاقی و مذهبی است.
فرماندار اردبیل نامگذاری این روزها (روز جهانی نابینایان) را هدفی برای یادآوری و هشدار دادن به خانواده‌ها در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه از معلولیت دانست.
وی با اشاره به توانمندی‌ها و استعدادهای ویژه در وجود انسان‌ها خصوصاً معلولان خاطرنشان کرد: چنانچه در وجود فردی نیز معلولیت وجود داشته باشد، اگر سایر داشته‌ها و استعدادهایش را در مسیر صحیح و به شیوه‌ای مناسب استفاده کند ضعف و نقصان وجودی آن فرد زیاد به چشم نیامده و سبب محدودیت وی نمی‌‌شود.
اکبری با اشاره به وجود درصد بالای معلولیت در برخی شهرهای استان از جمله شهرهای شمالی و شهرستان‌های مجاور شهرستان اردبیل، وجود این تعداد بالای معلولیت در این شهرستان‌ها را تکان‌دهنده عنوان کرد.
این مسئول بیان داشت: باید خانواده‌ها تذکراتی به جوانانی که قصد ازدواج و یا زاد و ولد دارند داده و این زوج‌ها قبل از زاد و ولد و حتی ازدواج به مراکز مشاوره ژنتیکی مراجعه کرده و اقدامات پیشگیرانه از تولد فرزند معلول را انجام دهند.
وی بیان کرد: تولد حتی یک کودک از هر 100 کودک نیز تبعاتی برای خانواده‌ها و جامعه داشته و خاطره‌ای تلخ برای خانواده و آن جامعه محسوب می‌شود.
فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به خلاقیت‌ها و موفقیت‌های معلولان و نابینایان خاطرنشان کرد: معلولان و نابینایان هرگز نیازمند ترحم نبوده و در میان آنها افرادی بسیار نوآور و خلاق و هنرمند وجود دارد که توانسته‌اند در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در جامعه حاضر شده و به رشد و تعالی جامعه کمک کنند.
اکبری از اراده و عزم جدی معلولان یاد کرده و افزود: این قشر هرگز منتظر حمایت و کمک دیگران و خانواده نبوده و با تلاش و پشتکار خود توانسته‌اند در جامعه فعالیت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم که با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شده بود جمعی از معلولان (نابینایان) مشکلات خود را با مسئولان در میان گذاشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول