اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

طلاب به علوم سطحی حوزوی اکتفا نکنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:‌ طلاب به علوم سطحی حوزوی اکتفا نکنند و توجه به علوم تخصصی اسلامی در حوزه‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

طلاب به علوم سطحی حوزوی اکتفا نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری شامگاه شنبه در دیدار با طلاب مرکز تخصصی شیعه شناسی علامه امینی تبریز بر ضرورت توجه به علوم تخصصی حوزوی و پژوهش در علوم اسلامی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه توجه به رشته‌های تخصصی امروز در مجامع علمی رو به گسترش است، افزود: ‌امروز در مجامع علمی معتبر جهانی رشته‌های تخصصی مورد توجه خاص قرار گرفته است و با نگرشی ویژه به امر تخصص در علوم نگریسته می‌شود.
امام جمعه تبریز یادآور شد: ‌گسترش علوم تخصصی موجب پدید‌ آمدن متخصصان رشته‌های مختلف شده در حالی که در گذشته علوم حالتی کلی‌تر داشت.
مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به توجه جهان اسلام به امور تخصصی دینی یادآور شد:‌ در حال حاضر در مراکز علمی معتبر اسلامی نیز این رویکرد وجود دارد و رشته‌های تخصصی علوم اسلامی جایگاه خود را یافته است.
وی گفت: متاسفانه حوزه‌های علوم اسلامی شیعی به این مسئله توجه کمتری داشتند که خوشبختانه در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در حوزه علمیه قم آغاز شده و رشته‌های تخصصی علوم اسلامی آغاز به کار کرده‌اند.
امام جمعه تبریز گفت:‌ طلاب به علوم سطحی حوزوی اکتفا نکنند و توجه به علوم تخصصی اسلامی در حوزه‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
مجتهد شبستری ادامه داد: رشته‌های تخصصی در زمینه کلام، ‌اصول، علوم قرآنی و شیعه شناسی در کنار سایر رشته‌های علوم می‌تواند مورد توجه طلاب قرار گیرد.
وی افزود: ‌رشته‌های تخصصی فقه و اصول نیز رشد خوبی یافته‌اند و زمینه برای حضور طلاب مستعد در این زمینه فراهم بوده است.
حجت الاسلام محمود لطیفی مدیر حوزه علمیه ولیعصر تبریز نیز در این دیدار خواستار روشن شدن وضعیت موافقت اصولی یا قطعی تحصیل در رشته‌های تخصصی علوم اسلامی در زمینه شیعه‌شناسی و کلام  شد.
وی همچنین تاکید کرد:‌در رشته سطح سه شیعه‌شناسی و نیز سطح دو  کلام در تبریز از میان طلاب ثبت نام می‌شود.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول