اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه:

حوزویان ادامه‌دهنده‌ راه انبیا هستند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوزویان ادامه‌دهنده راه انبیا هستند و باید توجه داشته باشند که انتظارات از آنها بسیار سنگین است.

حوزویان ادامه‌دهنده‌ راه انبیا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه، عصر پنجشنبه در مراسم اختتامییه پنجمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در مسجد حظیره برگزار شد، با بیان اینکه تعلیم و تعلم و تفقه در دین وظیفه اصلی روحانیت است، اظهار داشت: حوزویان ادامه دهنده‌راه انبیا هستند و باید توجه داشته باشند که انتظارات از آنها بسیار سنگین است.
مدیر حوزه‌های علمیه، با تاکید بر اینکه حوزه با حرکت بر طریق و روش های قبل نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای زمان باشد، رسالت حوزه را در عصر کنونی بسیار سنگین و حساس توصیف کرد.
وی تاکید کرد: نیازهای امروز جامعه قابل قیاس با گذشته‌ها نیست، امروز دست نیاز جهانیان به سوی حوزه دراز و دنیا تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) است و حوزه باید خود را برای پاسخگویی به این نیازها آماده کند.
آیت‌الله مقتدایی افزود: اگر حوزه‌های علمیه بخواهند بر طریق قبل پیش روند پاسخگوی نیازها نخواهند بود، از این رو ضروری است که حوزه‌ها سازماندهی و تقویت شوند.
وی با بیان اینکه تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان ها اولویت کار مدیریت حوزه است، گفت: در حال حاضر در 27 استان کشور شورای استانی حوزه های علمیه تشکیل شده است که ثمرات بسیار خوبی را نیز به همراه داشته است.
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به ماموریت‌های مهم و سنگین حوزه در مقطع حساس کنونی اشاره کرد و گفت: روحانیت باید با بهره‌گیری از تمام امکانات رسالت خود را به درستی انجام دهد.
وی کمبود استاد در شهرستان ها را یک مشکل جدی دانست و بیان داشت: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده است، اساتیدی از حوزه علمیه قم به شهرستان ها اعزام و کار تربیت علمی طلاب را عهده‌دار شده‌اند.
آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم سطح علمی مدارس استان ها را ارتقا دهیم، به وضعیت شهر یزد اشاره و تصریح کرد: باید در مرکز استان مدرسه علمی عظیمی ایجاد شود که گنجایش بیش از هزار نفر طلبه را داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد با خدماتی که شورای عالی، مرکز مدیریت و معاونان انجام می دهد روز به روز بر رشد و تعالی حوزه های علمیه افزوده شود.
آیت‌الله مقتدایی از امضای تفاهم نامه‌ای با وزیر آموزش و پرورش به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه خبر داد و حضور حوزویان را در مدارس آموزش و پرورش دارای دستاوردهای بسیار خوب ارزیابی کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه از شروع دوره های آموزش زبان در حوزه خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد پیشرفت و تعالی حوزه های علمیه باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول